Примечания: [Рукопись] / Максим Грек. - [Б. м.], вторая четверть XVII в. - 384 л.; 1° (19,0 х 15,0) см. - л. 1-5 "Сказание известно главамъ, яже суть въ книзе сей". - л. 5-6 Глава 1. Сия словеса сотворилъ есть инокъ Макспмъ, въ темницы затворенъ и скорбя, имиже себе утвержаше и утешаше въ терпении, въ 7040 (1532)-е лето". Нач.: "Не скорби, не тужи, ниже тоскуй, о нихже любезна ми душе страждеши безъ правды, отъ нихже наиначе ти подобаше ти благая прияти". - л. 6-6 об. Глава 2. "Того же инока слово, како подобаетъ входити во святыя храмы Божиа". Нач.: "Егда же въ божественный сей храмъ ходишь, онъ же рачитель благоверию неблазненому еси, въ самехъ вышняго мни дворехъ пречистыхъ ходити". - л. 6 об.-7 "Другий переводъ техъ строкъ по собранию рЪчей". Нач.: "Егда же входишь въ божественный сей храмъ, о иже (sic) еси рачитель божественному и неблазненному благоверию". - л. 7-8 "Инока Максима". Нач.: "Понеже мнози обходятъ грады и земли, овии убо куплею, овы же художествомъ всякимъ ремествомъ". По оглавлению: Гл. 2. "Строки 16, сложены мерою иройекою и елигийекою, а толкуетъ въ нихъ. како подобаетъ намъ входити во святая храмы Божия". - л. 8-9 Глава 3. "Того же инока сказание, который убо въ человеческомъ естестве первый грехъ". Нач.: "Первый грехъ есть по святому Писанию преступление первозданнаго Адама". - л. 9-9 об. Глава 4. "Того же инока сказание о венцехъ свадебныхъ". Нач.: "А венцы, имиже венчаются свадьбы по моему догаду, а по уставу писаному не умею тебе сказати". - л. 9 об.-10 об. Глава 5. "Того же инока сказание о священномъ образе Спаса Христа, егоже называютъ Уныние". Нач.: "Священное образование священныя и покланяемыя иконы Господа Бога и Спаса нашего, Іис. Христа". - л. 10 об.-11 об. Глава 6. "Того же инока сказание о птице Неясыти". Нач.: "Неясыть птица подобна есть жеравлю, питаетъ же ся змиями". - л. 11 об. "Того же инока ответъ къ вопросившему: къ кому, рече, прежде всехъ съ небесе грамота сослана бысть. Глава 7. Нач.: "А съ небесе грамота несть сослана николиже никомуже". - л. 11 об.-12 Глава 8. "Речи аки отъ амвона восходящимъ на немъ попомъ и диякономъ". Нач.: "Амвонъ азъ преухищренъ, дело доброхвално". - л. 12-14 об. Глава 9. "Того же инока словеса на общую прелесть мечтаемыхъ во сне соний". Нач.: "Въскую, о злейший губителю душамъ человеческимъ, враже и всяческаго беззакония обретателю". - л. 14 об.-17 Глава 10. "Тогоже инока советъ къ собору православному на Исаака жидовина, волхва, и чародея и прелестника". Нач.: "Кроткое и тихое, еже къ злобамъ человеческимъ терпеливое, зело потребно есть всемъ вкупе вернымъ". - л. 17-19 Глава 11. "Того же инока послание къ некоему князю, просившему у него: съ чего пошло не ясти скорому понедель(никъ) день". Нач.: "Понеже слышалъ есмь, что твое благородие прилежне взыскуетъ, глаголя: съ чего убо пошло не ясти ско - Фонд №310. Собрание В. М. Ундольского (Славяно-русские рукописи В. М. Ундольского, описанные самим составителем и бывшим владельцем собрания, с №1-го по 579-й... и Дополнение к печатному описанию собрания...). Т. 1. №№ 1-122, 124-579 стб. 349-356, с. 77. - Церковнославянский яз. - Сведения о полноте: полная. - Сохранность: удовлетворительная. - Художественное оформление: заставка (л.5). - Водяные и бумажные знаки: Гераклитов, №41, 42 - 1638 г.