Свято-Троицкая Сергиева Лавра

Ф.310 №435. Миротворный круг

  • Примечания: [Рукопись]. - [Б. м.], XVII в. - 114 л.; 1° (32,0 х 20,0) см. - л. 1-7 Святцы в таблицах. - л. 7-8 "Столпъ евангельскии" и "кругъ часомъ дневнымъ и ношнымъ, во все годище"; "Кругъ лунный". - л. 8 Таблицы. Здесь: "Кругъ часовомъ дневнымъ и нощнымъ, обтекаютъ во всю четверовременную годиву, царьствующаго града Москвы и иныхъ градовъ царьства его и всея Руския земля восточныя страны" и "Печать царя Соломона, сына Давидова, царьствующаго во Израили". Известное: Сатор, арепо, тенет, опера, ротас. - л. 9-17 об. "Часы во весь годъ, дневныя и ношныя, царствующаго града Москвы". Большой кругъ; вверху объяснение изъ Жемчужной матицы, Козмы Индикоплова, и т. д., круги, таблицы. "Лунникъ тридесятной, съ перекрои молода и ветха". Степени родства. - л. 18-37 Собственно Миротворный кругъ -19-ть таблицъ. "Сии кругъ Индиктионъ велики, летами миротворными обращаются по 19 строке, но 532 лета, въ 15-хъ обшествии круга великаго Миротворнаго, въ 285-ти строкахъ; летъ Миротворныхъ 7980 летъ, въ няже кругъ великий Индиктионъ обратится 530-ю и дващи. Сие течение Индиктионово паки возвращается отъ сихъ летъ и на другую 7980 летъ; а скончяния не имать, доколе Господь Богъ благоволить миру стояти". - л. 38-47 об. "Написанъ бысть сей кругъ Великий Миротворный Святыя Пасхи християномъ, пасхалия толковая, на 532 лета". Нач.: "Всесвятыя живоначалныя, единосущныя и неразделимыя Троицы, Отца и Сына и Св. Духа, всемилостиваго и преблагаго человеколюбиемъ, и милосердиемъ и поспешествомъ". - л. 47 об.-58 Без заглавия. Нач.: "Всесвятыя, живоначалныя, единосущныя и неразделимыя Троицы, Отца и Сына и Св. Духа, всемилостиваго и преблагаго и человеколюбиваго Бога милосердиемъ и посьпешествомъ, седмитысящныхъ летъ края достигохомъ, и Пасхалии седмыя тысяща последнее лето скончася". - л. 58-60 "Исправление круга Святыя Пасхи, святыхъ отецъ 318, иже въ Никеи вселенскаго перваго собора, и о законной фасце въ Руде святаго пророка Моисея, законодавца". Нач.: "Но и къ сему мало нечто о Пасце хощемъ воспомянути, како преже бяше на стокмение (?) христианомъ, преже св. вселеньскаго перваго собора иже въ Никеи". - л. 60-72 об. "Сказание отъ Божественныхъ Писаний, якоже Богъ не повеле ведати, о сихъ не подоблетъ пытати, и о глаголющихъ, яко седмая тысяща летъ прошла, и Пасхалия скончалась, что святии отцы сложили на седмь тысящъ летъ, а втораго-де пришествия Христова несть, и святии-де отцы солгали. Иже кто аще сице глаголетъ, сей сопротивная глаголете всему Божественому Писанию". Нач.: "Прежде всего подобаетъ ведати, како повелено есть намъ отъ Божественныхъ Писаний о Бозе мудрствовати, и что есть неизглаголанное о Немъ, и что есть изглаголанно". Из Просветителя Иосифа Волоколамского. - л. 72 об.-85 об. "Сказание о глаголющихъ: что ради несть втораго пришествия Христова до - Фонд №310. Собрание В. М. Ундольского (Славяно-русские рукописи В. М. Ундольского, описанные самим составителем и бывшим владельцем собрания, с №1-го по 579-й... и Дополнение к печатному описанию собрания...). Т. 1. №№ 1-122, 124-579 стб. 321-323. – Церковнославянский яз. - Сведения о полноте: полная. - Сохранность: удовлетворительная.