Свято-Троицкая Сергиева Лавра

Ф.310 №1071. Книга, глаголемая богословная, еже есть многосложная, от великих святых богомудрых богословцов и богодухновенных отец избранна и сочинена преизящное богословие

  • Примечания: [Рукопись] : сборник богословско-полемических и апокрифических сочинений. - [Б. м.], XVII в. - 549 л.; 1° (31,6 х 20,5) см. - л. 1-5 Оглавление сборника, состоящее из III глав. - л. 6-10 Предисловие русского составителя сборника: "Предисловие благодарственно содетелю и зиждетелю всех творцу богу". - л. 11-35 Глава I. Слово Иоанна Златоустаго "О непостихимем божестве о глаголаннем и неглаголаннем"; Глава 2. "Сказание яко божиим повелением предстательствуют ангели над всякою страною"; "3. Символ сиречь исповедание православные веры... Афанасия... Александрийскаго, юже святый Амвросие и святый Августин составиша и истолковаша о вере соборней и о превышней Троице". - л. 35 об.-64 "4. Начертание от различных богословесных книг снискательно, от глубочайшаго сокровеннаго разума богомудрых отец"; "5. Святаго Анастасия Синайскаго, о сущих по образу и по подобию"; "6. Слово Иоанна Златоустаго, o сотворении неба и земли и всей твари видимой и невидимой"; "Баснословие о звездочетцах, иже глаголют, в кую звезду рождается отроча и бывает добро или зло звезды ради". - л. 108 об.-110 об. Главы 7-11, "о знамениих небесных", о затмениях, "о звезде комите", "о столпех преходящих по воздуху", "о громе и молнии", "о дожде и о снеге", "о ветре и о трусе земном". - л. 110 об.-113 об. "12. О небеси и о облацех"; "13. Воспитание, откуду человеку злое случися"; "14. Вопрос, откуду диаволу ведение злых бывает"; "15. Яко рещи зло диаводу ведети зло, еже бо преслушатися". - л. 114 об.-119 "16. К глаголющим, яко бог зла ли сотвори диавола, или самся преврати на неестественною"; "17. К глаголющим, ведяше ли бог диавола будуща зла, или не ведяше"; "18. Якоже единаго ведение благаго ведал бы человек, неведый различия злаго"; "19. Тваребна ли есть вещь, или ни, и про что начат бог творити мир"; "20. Яко от несущих мир". - л. 119-126 "21... Иоанна Златоустаго сказание како предуведе бог яко Адаму преступити заповедь"; "22. О изменении твари, яко суете тварь неволею повинуся"; "23. Иже по образу божию и по подобию кое есть, и кто от обою имать то, душа или тело, и которое котораго первоздано бысть"; "24. Душа. Обаче и сие ми скажи, о рабыне, тело праотца Адама како создано бысть убо тленно ли, или нетленно, мертвено ли, или не тако. Плоть"; "25. Душа: Како аз славная с неславным создана бых, и не первее бых яко велика и болши, ты же послежди яко менша создана бысть, о рабыне и како безсмертное мертвенному сопряжена бысть. Плоть". - л. 126-131 "26. Душа: Грехопадение первозданных бысть еже некогда зле содеяша в раи, убо кто есть повинен о сем, рци ми, словесное души и безсловесное тела бых навыкнути, кто есть прежде согрешив. Плоть"; "27. Душа: Яко ничтоже творит д? - Фонд №310. Собрание В. М. Ундольского. Опись: Т. 2 (XI-XIX вв.) №№ 580-1080 с. 296-307. - Церковнославянский яз. - Сведения о полноте: полная. - Сохранность: реставрация 1969 г. - Художественное оформление: киноварный заголовок с орнаментальными отростками (л. 1), вязь (л. 11), концовки (л. 275, 549), изображение знаков зодиака (л. 58), тонкие киноварные инициалы с орнаментальными отростками. Добав.:Татищев, Евграф Васильевич (1717-1781)