Свято-Троицкая Сергиева Лавра

Ф.304/I №807. Сборник

  • Рубрика: Рукописи хлопчато-бумажные. Смесь
  • Дата: XVII в.
  • Кол-во листов: 636 л.
  • Примечания: Полуустав, в осьмую долю.
    л. 1. Сказание главам яже суть в книзе сей.
    л. 4. Написание Господа Бога Спаса нашего Ис. Христа, еже воспомяну написание еврейским языком философом, снемше и погребоша тело Исусово. В лета великаго Феодосия царя 17 приложися из еврейских в греческая вся елика здеяшеся при Пилате понстем. См. № 774 л. 61.
    л. 51. Иже во святых отца нашего Иоанна Златаустаго о почитании книжном. Нач. Добро убо есть почитание книжное паче всякому хрестьянину. Далее отрывки о том же: От Патерика. Устина философа. Кирила. Максима. Феодорита. Евагрие, и других.
    л. 60. Св. препод. отца нашего Ефрема о безмолвии, Слово 100. См. № 7.
    л. 63. Иже во святых отца нашего Иоанна, архиеп. Костянтинаграда, Златаустаго Слово во вторник сырныя (недели) о покаянии. Нач. Время ти есть омытися, о душе, и вся оттрясти.
    л. 70 об. Св. и препод. отца нашего Ефрема поучение, наказание полезно, Слово 1. См. № 7.
    л. 77 об. Слово о Отцех скончавшихся, иже в посте просиявших, в субботу сырную, Слово 101. См. № 746 л. 307.
    л. 87. Тогоже о Отцех скончавшихся, в туже субботу сырную, Слово 111. Там же л. 315.
    л. 94. Тогоже, о страсти Спасове, Слово 47. См. № 7.
    л. 103. Св. смиреннаго инока Ивана Дамаскина Слово о умилении души. См. № 771. л. 192.
    л. 110. О покаянии попеченнем и истинем, в немже и о темнице богоугодней святых осуженник, Слово 5. См. № 767 л. 164.
    л. 125 об. О памяти смертней и о страшнем суде, како поучатися о сих, да стяжим сия помыслы в сердцих наших. Нач. Глаголют же Отци, яко в делании нашем зело потребно и полезно память смертную имети всячески.
    л. 137. О слезах, како подобает творити хотящим обрести сия. Нач. Сия глаголюще и помышляюще и сим подобная, аще Божиею благодатию обряшеши в сих слезы, подобает плакати.
    л. 149. О отсечении и безпопечении истиннем, еже есть умертвие от всех. Нач. Сия же чюдная делания, яже рехом, отнюдь требуют отсечения и безпопечения.
    л. 156. Плачеве и рыданиа инока грешнаго и странна, имже спирашеся в души своей, Слово 1. Из Диоптры.
    л. 171. Слово великаго светилника и покаянию проповедника Иванна Златаустаго о покаянии и о умилении души. Нач. Услышите, умиленая братия, како Господь Бог Христос, съшедый с небесе нашего ради спасения.
    л. 180 об. Тогоже о 50-м псалме о покаянии. Нач. Да никтоже отселе отчается своего спасения, нечестив ли еси? помысли волхвы.
    л. 193 об. Двоесловия живота и смерти, сиречь стязание животу со смертию.
    л. 200. Слово св. Иоанна Златаустаго о исходе души из тела. Нач. Попецемся, братие, умом о том часе, приити бо имать, аки пламы паляй.
    л. 205 об. Слово Палладия мниха о втором пришествие, и о страшном суде, и о будущей муце, и о умилении души. См. № 806 л. 258.
    л. 216 об. От учительства отца Аммония хотящим спастися. Встречается часто, есть в конце пред. № 806.
    л. 234. От жития препод. отца нашего Илариона Великаго (о отвержении мира). Там же в числе 13 конечных статей.
    л. 252. Слово Евагрия мниха мыслем сложениа и объядении. Нач. Начаток плодотворению цвет, начаток же детелному въздержанию, въздержай чрево отсечет страсти.
    л. 255. Поучение о милостыни, яко ничтоже противится милостыни. Нач. Зинон царь отъят дщерь насилием некоея вдовицы.
    л. 257 об. Слово о грешных. Нач. Блаженный отець наш Павел Простый, ученик св. отца Антониа, поведаше вещь сию, – без конца.
    л. 259–322. Отрывки из поучений, частию русских, без надписей.
    л. 323. Притча св. Варлаама о печали житийстей и о суетном богатьстве и о милостыни. См. № 804 л. 26.
    л. 327. Слово св. Иоанна Златаустаго о послушании с верою молящихся на всяком месте. Нач. Ибо Павел не в храме святе помолися, но биен и в темнице в кладе забиен. Далее до конца следуют мелкия выписки (без заглавий) из разных книг. По оглавлению, в заключении: В сейже книге избранна слова Василиа Великаго, Григория Богослова, Иоанна Златаустаго, Ефрема Сирина, от Лествицы, и от Патерика скицкого, Василиа Новаго, Дионисиа Ареопагита, от Старчества, от Правил св. Отец и от многих отеческих книг (л. 511 Стоглав патр. конст. Геннадия), в сейже книге слово о сапожнице, егоже обрет цярев писец, коим ркп. и оканчивается