Свято-Троицкая Сергиева Лавра

Ф.304/I №798. Сборник

  • Рубрика: Рукописи хлопчато-бумажные. Смесь
  • Дата: Нач. XVII в.
  • Кол-во листов: 217 л.
  • Примечания: Полуустав, переходящий в скоропись, в четверть.
    л. 7. Сказание главам книги сея Старчества. Впереди два отрывка (скороп.) о небесном знамении в 1225 г. и из жития Михаила кн. черниговскаго.
    л. 13. Поучение, како подобает ученику жити у старца. Срав. № 791 л. 235.
    л. 28. Чин бываемый о хотящем затворитися, по уставом, якоже в правилех пишется.
    л. 35. Чин бываемый о коем любо христолюбце, иже добрым произволением пришедшему где во обитель и просящему быти духовным братом.
    л. 38. Указ о правиле, как себе отпети пред крестом честным (в оглавл. прибавлено: и како Псалтырь говорити).
    л. 40 об. В начале дни всякому, в первый час дни ангел приходит людскый на поклонение Богу.
    л. 41 об. Подобает ведати всем, иже ревнуяй Святым, по вере живущим, хотящим како начати правило свое в келии.
    л. 44 об. Сей указ, аще убо священничества саном почтен благословити рукою и креститися, и иноком и миряном креститися. От св. Феодорита. Встречается часто.
    л. 45 об. По оглавлению: Келейное правило неумеющим грамоте.
    л. 47. Въследование, внегда случится кому в сне от осквернениа по действу диаволю. Здесь одно указание, последование с л. 53 ниже след. статьи.
    л. 49. Макъсима исповедника сказание известно к любящим Бога всем сердцем, многоболезнующим иноком, и трудолюбствующим к иже спастися, и проч. См. пред. № 797 л. 322.
    л. 59 об.–66. Правило, иже даде ангел великому Пахомию. Правило неумеющим грамоте. Ин указ, иже в келие пение иноком и о метаниах. Павечерница обычная през все лето, потом опроче Великаго поста. Устав како подобает пети Псалтырь в св. Великый пост. От Типика Святыа горы о поклонех.
    л. 66 об. О мнишеском житии. Чин прихождения одного монаха к другому, полнее, нежели под № 657 л. 36.
    л. 71. Повесть от житиа св. старец и св. Отець, аще ли найдет помысл превъзношениа мудрости и книгам гораздьству, помяни некоего пустыньника. Нач. Некий пустынник живяше в пустыни, млад сый и благочестив, мудр же бе и книгам горазд.
    л. 76 об. Аще найдет уныние о величестве власти, и красоте, и богатьства и сродниц, и вся имениа, помяни Данила пророка глаголюща. Нач. Аще будем зде богатии и живем лет 50 или 60 или 100, потом что будет?
    л. 79. Сказание Иоанна Златоустаго о житии настоящем, како в нем льстимъся. Нач. Вся убо, възлюбленнии, света сего въскоре преминуются.
    л. 88 об. Ино сказание Иоанна Златоустаго о еже глаголющих, яко несть мукы грешным. Нач. Съвет человече и се, како братие убежим мукы, злая творяще?
    л. 92. О целомудрии от грехопадениа, февраля в 13 день, память препод. отца нашего Мартиниана. Нач. Сей бяше от Кесариа палестиньскыя, начен постническое житие осмымънадесять летом възраста своего.
    л. 95. От Старчества зело полезно. Нач. Седяй наедине в кельи своей събери ум, помяни день смерти своея.
    По оглавлению, в книге Старчество, не дописано 6 глав, именно: Въпрошение от старца о духов неприазнех, которых вещей боятся от всех, яже от Христа хрестьяном предани суть. Сказание старца, пойде продати зелие свое и похвати е бес. Слово И лариона о человеце, старостию одръжиме. Слово о покорении и о послушании. Слово о покаянии. Слово о Павле мнисе и о видении раю.
    л. 96. Книга глаголема Цветки, избранныя от св. Лествицы, и от Златауста и от прочих книг, почитаемых в св. Божии церкви. Более замечательныя выписки следующ.:
    л. 138. Послание в царствующий град (Москву). Нач. Иже от Вышняа десница Божиа всемогущиа и всесилныа и вся съдръжащиа, имже царие царьствуют.
    л. 142. Послание к Великому православному Царю емуже начало сице: Православному христианьскому Царю и Владыце всех браздодерьжателю святых престол св. вселеньскыа съборныа и апостольскыа церкве пресв. Богородица честнаго и славнаго ея, имярек.
    л. 144. Съврьшение посланию к служителю съборныа церкве. Нач. И тебе, государю, ведомо, что яз человек селской и училъся буквам, а елиньскых борзостей не текох, а риторьскых астромей не читал. Послание Филофея, старца Елеазарова монастыря, к дьяку Михаилу Мунехину, немного не докончено. Издано в Правосл. Собес. 1861, ч. 2, стр. 84–96.
    л. 157 об. Препод. отца нашего Макариа Великаго Слово наказателно к ползе душевней хотящим спастися. См. № 760 л. 301.
    л. 166. Слово от Старчества о иноческом житии. См. № 757 л. 195.
    л. 178. Препод. отца нашего Илариона Великаго, наказание отрекъшимся мира Христа ради. Там же л. 50.
    л. 197. Послание некоего старца к брату. Нач. Похвално желание подвигнул еси, о възлюбленне, еже слышати слово Божие ищеши. Нила сорскаго. См. № 188 л. 93.
    л. 201. Тогоже к иному брату. Отрывок. См. там же л. 98.
    л. 203. Слово Кирила философа. Нач. Якоже Кирил философ рече, человека създа Бог между двою животу.
    На обор. л. 6 скорописью: Книга Живоначалные Троицы Сергиева монастыря, казенная