Примечания: Полуустав разный, в четверть.
л. 1. Сказание главам в книзе сей.
л. 2. Иже в святых отца нашего Амфилохиа, епископа иконийскаго, слово о Велицем Василии и о чюдесех его. См. № 748 л. 47. л. 31. Житие и жизнь иже в святых отца нашего Григориа Богослова, архиеп. Констянтинаграда. Списано Григорием, учеником его. Нач. Съзываеть убо нас, о мужие, Григорие Великый.
л. 57. Св. Леонтиа епископа Аполя града кипрьскаго острова о останце житиа иже в святых отца нашего Иоанна Милостиваго, патриарха александрьскаго. Нач. Мысль убо едина есть наша же, и иже прежде нас трудолюбивых и преподобных мужей. Разделено на 60 параграфов. л. 106. Мес. ноября в 23 день, житие иже в святых отца нашего Амфилохиа, епископа иконийскаго. См. № 758 л. 410. л. 109 об. Мес. ноября в 6 день, житие и мучение св. отца нашего Павла исповедника. Списано Иоанном Златоустом, архиеп. Констянтиняграда. Нач. Иже убо хотящеи кого внешних в сем житии славно похвалити и удивити.
л. 117 об. Мес. ноемъвриа 11, житие и подвизи препод. отца нашего и исповедника Феодора игумена студийскаго. Нач. Всемь убо сладок и всемь любезен великий отець наш и исповедник Феодор.
л. 168. Слово вспоминателно о святем апостоле Фоме. Съписано убо блаженым Симеоном Метафрастом. Нач. Древле убо на земли житие съвръшающе Апостоли и поднебесную обтекающе, нечестием порабощенным свобожение проповедаше. Между заглавием и текстом было написано киноварью, но замарано: Преведеся из греческия книги Максимом греком иноком святогорьским.
л. 174. Житие иже во святых отца нашего Иоанна Златоустаго, патриарха Констянтинаграда, великаго светилника и учителя вселенныя. Списано Георгием, архиеп. александрьским. См. № 759 л. 84. л. 297 об. Златоустово послание к Кирияку епископу, иже и тому изгнану сущу, потом два послания к Алимпияде диаконисе.
л. 306 об. Мес. генуариа 27, Козмы Веститора о пренесении мощем иже во святых отца нашего Иоанна, архиеп. Констянтиняграда, Златоустаго. См. № 781 л. 378. л. 315 об. Мес. генуариа в 30 день, събор съвершаем св. Отець наших трею святителей: Василиа Великаго, Григориа Богослова, Иоанна Златоустаго. Списано Никифоромь Калистом. Нач. Во днех царства благочестиваго и христолюбиваго царя Алексиа Комнина. См. № 745 л. 178. л. 319. Мес. ноямвриа, житие иже в святых отца нашего Григориа, епископа акраганьскаго. Списано препод. Леонтием игуменом монастыря св. Савы, иже в Риме велицем. Нач. Страшна и преславна и умилна и полезна повесть.
л. 371 об. Мес. февруария в 13 день, житие препод. отца нашего Мартиниана. Нач. Страдалца Христова Мартиниана, постника доблествена.
л. 384. Мес. септевриа в 15, мучение св. мученика Никиты. Нач. Победительныхь подвиг мученика Никиты торжествуем днесь.
л. 388. Мес. септевриа 4, мучение св. священномученика Вавулы и иже с ним. Нач. Нумериану римска скипьтра от отець приемшу, наследнику же и онех нечестиа бывшу, тяжка на христианы брань двизашеся.
л. 395. Мес. генуариа в 18 день, житие иже в святых отца нашего Афонасиа Великаго, патриарха александрийскаго и исповедника. См. № 758 л. 437. л. 424. Сказание Деаний апостольскых, списано Лукою евангелистом по летех мнозех страсти Господня. Нач. Сия книгы Деаниа апостольская наричются. Книга деяний св. Апостол, разделена на зачала.
л. 469 об. Иже в царехь пръваго христианина бывша св. и блаж. и равна Апостолом великаго царя Коньстянтина повеление его царско съдеанно и дано святей соборней и апостольстей Церкви. Нач. Во имя святыа и неразделимыа Троица, Отца являа и Сына и Св. Духа. Грамота подложная (см. Церк. истор. митр. Платона т. 2, стр. 97), напеч. в Кормчей 1653 года. л. 480. Мес. генвариа в 19, житие и жизнь препод. отца нашего Макариа египетскаго, списано Серапионом, учеником Великаго Антониа. См. № 748 л. 91. л. 512. Иже в святых отца нашего Иоанна, патриарха Констянтиняграда, Златоустаго о подвигохь и о помощи Божии, и о недостойне таиньства и о священьстве. Нач. Недовлеет усердие человека, аще не свышниа кто насладится помощи.
л. 515. Тогоже о речении пр. Исаия: бысть в лето в неже умре Иозиа царь, и проч., и похвала града Антиохиа, и на възбраняющая брак божественное указание, и яко священничество царства болши есть. См. № 147 л. 148. л. 525 об. Тогоже о речении пр. Исаия: видех Господа и указание яко по правде проказися Иозиа царь, и проч. Там же л. 165. л. 531 об. Тогоже нравоучение 86, яко подобает почитати священников, аще и худи будут житием, тии бо о нас слово въздадят. Нач. Вся убо да действуемь, якобы Духа Св. имети у себе.
л. 533. Тогоже о священничестве и о того служении. Нач. Велиа дела, смирениа, и любовь, и милостыня, и молитвы, и от обидимых заступлениа и к священником благоговение и честь.
л. 538 об. Тогоже яко чин апостольскый исполъняеть предстояй в церковныхь образованиихь, и о еже подобати добродетели паче дръжатися, нежели знамении искати силу; болшии бо житиа есть добродетелно имети, нежели знамения съвръшати. Нач. Сия не услышим токмо, но и подражаемь.
л. 543. Тогоже, яко подобает нам тръпети вся искушениа зрящим на тръпение блаженнаго Иова. Нач. Чему убо будем достойни, толика имуще указаниа.
л. 547. Мес. ноемвриа в 11 день, страсть св. славнаго великомученика Мины. См. пред. № 782 л. 339. л. 552 об. Тимофеа архиеп. александрьскаго чюдеса великомученика Христова Мины, числом 13. Там же. л. 576. Препод. отца Никона послание к магистру и князю Князем Марапе, о еже не подобает церковьнаа и монастырскаа и иноческаа на своя потребы мирским князем расточати, и проч. Из Тактикона Никона черногорца три послания. См. № 211 слова 23, 24 и 25. л. 590. Иже в царех пръваго хрестьанина бывша св. и блаж. и равна Апостолом великаго царя Констянтина повеление его царско съдеанно и дано святей и съсборней и апостольстей Церкви. Тоже, что выше л. 469. л. 599 об. Устав, по греческым Номоканоном, св. В. Князя Володимера киевскаго и всеа Русии, крестившаго всю землю рускую, о церковных судех и о десятинах, и о церковных людех. Нач. Во имя Отца и Сына и Св. Духа се яз Володимер нареченный в святем крещении Василий сын Святославль. Срав. № 730 л. 462. л. 604. Иже в святых отца нашего Григориа, архиеп. Констянтинаграда, Богослова нагробное Великому Василию Слово 9-е. Нач. Имеаше убо многим нам вещи словес присно предложив Великий Василие.
л. 650 об. Послание архиеп. Серапиона ноугородцкого к Симону митрополиту. Помещено в житии св. Серапиона (см. № 636 л. 50), в коем есть выписка и из предъид. надгробнаго слова, что также может служить подтверждением предположения, что житие архиеп. Серапиона составлено митр. Иоасафом, владельцем сей книги. См. Обзор русс. дух. лит. § 121. На первых листах внизу киноварью: Митрополита Иасафа, чернилами: Троицкая Сергиева монастыря. Далее: Съборник Иасафов (†1555г.)