Примечания: Полуустав, в четверть. Две рукописи вместе сплетеныя; в первой до л. 167 книга Петра Дамаскина без заглавнаго листа и с наклейками, далее до конца Сборник мелкаго красиваго почерка. л. 167. Св. Касиана римлянина о разсуждении, потом его же 8 бесед о помыслах, и проч. См. № 756 л. 460–477. л. 202. Повесть полезнаа о латинах, когда отлучишася от Грък и св. Божиа Церкве, и како изъобретоша собе ереси еже опресночнаа служити и хулу яже на Духа Святаго. Нач. В лета благочестивых царий Костантина и Ирины матери его преставшу злочестивому иконоборьству злочестивых царий.
л. 210. Честнейшаго хартофилака и протоггела Никиты никейскыа церкве о бесквасной службе и о Латынох и о службе их. Нач. Бесквасныа службы, сииречь опресночныа, не приемлем.
л. 216 об. Иже во святых отца нашего Никона о томжде. Нач. Иже убо опресноком служат божественую службу Христову, яве яко иудействуют. Окончание чит. на л. 225. л. 217. Ина повест Никифора Калиста о вечерех Христовех. Нач. Вечере Господа нашего Исуса Христа едина бысть в дому Симона прокаженаго.
л. 217 об. Слово о немечьском прелщении, како научи их гугнивый Петр. Нач. Егда прелесть бысть от Симона влъхва в Риме и вероваша вси Римлене вънь при Нероне цари.
л. 218 об. Изложение въкратце св. Никона о роде фряжьстем, и тех падених потьнку имаши изобрести. Нач. С род фряжьскый в божествных писаниих Германи глаголются. Из Тактикона Никона черногорца Слова 40-го. См. № 211. л. 229 об. Тогоже сказание, како Варлаам изъобрете и състави своя ересь. Нач. Варлаам он еллинскыим прилежа велением ничтоже ино непщевааше свет быти божествный, разве разум и суетное любомудрие еллинскыих учений. В конце выписаны свидетелства Святыих о том, яко Божество глаголется обсиавый свет на Фаворе ученикы. л. 234. Анастасиа блаженнааго патриарха града великиа Антиохия и Кирилла александръскаго изложение въкратце о вере по впрошению.
л. 235 об. Споведание вкратце, како и коего ради дела отлучишася от нас Латини и извръжени бышя от пръвенъства своего, и от книг поменных, идеже пишуться православнии Патриарси. Нач. В лето 6286 беше на седмом съборе Андриан папа римскый, и потом Лео, таже Стефан, и проч. См. Опис. Рум. Муз. л. 733. л. 237 об. Св. Максима изложение о вере вкратце, въпрашати и отвещавати всекому христианину православному. Нач. Колико естеств исповедуеши о святей и единосущней и неразделимей Троице?
л. 238 об. Препод. отца Филимона ошелника слово зело полезно. См. № 756 л. 25.
л. 248. Зачало с Богом книзе сей, в нейже о Святей Троици, и о вере, и о прочиих многих. Нач. Прежде въсех и с въсеми и ради въсех подобает истинному христианину ведати, что есть Бог, како Бог и почему делится Божество. Здесь выписаны: а) вопросы и ответы св. отца нашего Кирилла архиеп. александрийскаго о Святой Троице; б) Изложение въкратце о правоверней вере Иоанна философа к некоему просившу у него; в) вопросы и ответы о вере христианстей, како подобает веровати христианину, каковым словом хощет быти христианин.
л. 262. Начало глав латиньскых. Нач. Несть глаголють съкровено, но истинно и изысъкано св. Анне три мужя имети.
л. 269. О родословии отца Богородица и Иосифа обрученика ея. Нач. Давид царь им многы сыны, Соломона и Нафана име такоже.
л. 270. Како бе св. Богородица по плъти сродница Иелисавети.
л. 270 об. Какоже Предтеча сродник бысть первей жене Иосифа обрученика.
л. 272. Како Мариа Клеопова бе сестра Богородици.
л. 273. Тогоже, о помазавшиих Господа миром.
л. 274 об. Иоанна Дамаскина летописца по плъти великаго Бога Спаса нашего Ис. Христа. Нач. Родися убо Господь нашь Иисус Христос от преч. Приснодевы Богородица Мариа.
л. 276 об. Св. Максима о Благовещении. Нач. Бысть благовещение преч. Приснодевеи Богородици Марии в лето 5501-е.
л. 277 об. Епифаниа архиеп. кипрьскаго о создании человечестемь. Нач. Якоже Бог 7 дел створи в день благовещениа.
л. 278. Епифания мниха презвитера о знамениих нрава и взраста преч. Владычица нашея Богородица. Нач. Беше убо отлучено место в храме Господни, близь левыа страны жертвьника.
л. 278 об. Знамение Господа нашего Иисуса Христа. Нач. Мой же (№ 793: Той же) Христос и Бог бе образом красен зело.
л. 279 об. Андреа критьскаго о чьсти и о поклонении св. икон. Нач. Ничтоже о христианьстве без указаниа, ничтоже чюже или ново введено.
л. 280 об. О еже колико дел створи Бог в шестих днех. Нач. В пръвый день створи свет и тьму, сиречь день и нощь.
л. 281 об. Св. отца нашего Епифания о томжде. Нач. Испрьва убо 22 дела створи Бог до седмаго дне.
л. 282 об. Севериана епископа Гавалу сказание от 1-го, потом 2-го, 3, 4, 5 и 6 слова шестоденьника.
л. 289 об. Иоанна Златоустаго Слово о воплощеннем смотрении. Нач. Иже бо о Троици по въмещению, яже паче и въчинихом, якоже навыкше наказаний.
л. 292. Слово св. Григориа Богослова. Нач. Бога же егда реку единем светом облистастеся и 3 ми, 3 ми убо по свойствох, сиречь съставох.
л. 296. Въпрошения и ответи, еунгельскых словес сказания святыим Василием. Нач. Василие рече: человек етер съхождааше от Иерусалима в Ериху и в разбойникы впаде.
л. 301. Иже в святых препод. отца нашего Макариа Великаго Слово зело полезно. Нач. Хотяй приступити к Богу и животу вечному сподобитися. За сим еще три слова его же, что под № 704 л. 435–440. л. 315. Отца нашего Нила о бестрастии души и тела. Нач. Братие, уготовим себе к еже поработати Господеви.
л. 319. Препод. отца нашего Марка съвещание умно к своей души. Нач. Слыши душе словеснаа, обещници моа съвещанаа.
л. 322. Св. Симеона Новаго Богослова. Нач. Иже възненавидети хощет мир, любов от глубины душевныя имети длъжен есть к Богу.
л. 324. От главизн св. Сумеона Новаго Богослова. Нач. Аще отрещися въсхощеши и еуагельскому житиу научитися, да не неискусну, ниже страстну учителю себе въдаси.
л. 326 об. Препод. отца нашего Стефана Фивейскаго заповедь отрекшиихся мира и яже в мире. Нач. Первое убо не имей причящениа с женами, яко да не съгориши в огни их.
л. 327. Тогоже о бдених всенощных, еже в Святую неделю и в праздникы Господьскыя учиненых, повести чюдны зело. Нач. Сътвореныя песнем часовы никакоже не небрези, ниже всенощнаа бъдениа.
л. 333. Св. Нила о добродетелех и страстех душевных и телесных. Без конца. См. № 758 л. 139