Свято-Троицкая Сергиева Лавра

Ф.304/I №759. Сборник

  • Рубрика: Рукописи хлопчато-бумажные. Смесь
  • Дата: XV в.
  • Кол-во листов: 533 л.
  • Примечания: Полуустав разных почерков, в четверть.
    Оглавление вне счета листов.
    л. 1. Мес. маия в 8 день, Прохора в потребах самаго 7-го поставленнаго, нетии же Стефану первомученику. Списание о житии и деании единаго апостола Иоанна Богослова и евангелиста. См. № 751 л. 2.
    л. 81. В святых отца нашего Иполита, епископа римьска и мученика, раздрешение неизреченнаго откровениа Иоанна Богословца сказующе о скончании. Там же л. 88.
    (Лист 83 порожний).
    л. 84. Под заставкой: Житие иже в святых отца нашего Иоанна Златоустаго, архиеп. Констянтинаграда, великаго светилника и учителя вселенныя. Списано Георгием, архиеп. александрьскымь. Нач. Понеже убо вси они древнии мужие повести пишуще.
    л. 311 об. Тогоже св. Иоанна, архиеп. Константинаграда, Златоустаго послание еже посла от заточениа, сый от Кукуса к Кириаку епископу, и тому сущу в заточении, утешениа его ради от зелныя его жалости и скръби. См. № 656 л. 127.
    л. 317. Мес. февруариа в 13, житие препод. отца нашего Мартиниана. См. № 758 л. 232. За сим 4 повести из Патерика, кои показаны там же в связи до л. 282.
    л. 351 об. Мес. июниа в 25 день, житие и подвизи св. и многострадалныя препод. мученицы Христовы Февронии. Нач. Бысть в дни Диоклитиана царе Анфиму епарху болезнию телесною сълежати.
    л. 378 об. Правило халкидонскаго собора, неисправленых книг о еже како недостоит правоверным чести, понеже еретици писали от своего ума, а не от Св. Духа. Нач. Се же их сложениа, их книги си суть: 1. о Еносе, что был на пятом небеси и исписал 300 книг. 2. Ламеховы книгы. 3. Сифова молитва, и проч. За утратою листа средины перечня книг недостает.
    л. 379 об. Мелкие отрывки, начин. На преставление св. Богородица Апостоли принесени быша от всех стран, 4-же от мертвых въставлени быша: Андрей, Филип, Иаков Зеведеов, Симон Кананей, а от живых 8.
    л. 383 об. Повесть о Варваре разбойнице, како приведе его Бог покаянию и спасеся. Нач. Сий Варвар Христов мученик бысть преже разбойник лют.
    л. 386. Мес. октября в 8 день, житие препод. матере нашея Пелагеи. См. № 755 л. 270.
    л. 394. Св. Нила о осмих помыслех. Нач. Веждь чядо, яко осмь есть помысл, иже вся злаа съделовающеи.
    л. 396 об. Главы добродетельны препод. отца нашего Феодора едескаго, числом 100. См. № 756 л. 185. Между 419 и порожним 420 вырезано 8 листов. По оглавлению здесь должна быть апокрифическая повесть Афродитиана прьсянина сказашяся от Филиппа презвитера.
    л. 421. Слово Даниила (чит. Палладия) мниха о втором пришествии, и о страшнем суде, и о будущей муце и о умилении души. Нач. Ныне исповеждься душе и ныне умилися.
    л. 445 об. Мес. априля в 1 день, житие препод. матери нашея Марии егупетскыя. Списано Софронием иерусалимъскым. См. № 752 л. 246.
    л. 465 об. Повесть полезна от Старечьства о некоем старци, сидевшем в пустыни 40 лет, кому подобен. Нач. Старець некый в пустыни леты многыми быв, моляшеся Богови.
    л. 469. Северияна епископа авалъскаго о древе спасенаго креста, где обретеся и како бысть. Нач. Ищут неции, откуду убо древо спасеное бысть? См. № 147 л. 373.
    л. 472. Слово св. Иоанна Златоустаго о ползе души. Нач. Человече, вся въсприал еси от Бога: разум и смысл, хытрость и ум.
    л. 472 об. Словеса св. Отець душеполезная. Нач. Якоже и Петр глаголеть: братья, будите трезви. В начале выписка из слова Феодосия киево-печерскаго. См. № 762 л. 154.
    л. 477. От житиа св. Андреа, Христа ради уродиваго, о жене яже на Неори. Письмо статей л. 317–484 инока Елисея около 1474 г. Срав. № 224.
    л. 485. Чин основанию церькве и потычение кресту.
    л. 486. Чин освящению церькви малаго освящения.
    л. 524 об. Устав бываемый о поколебавшойся св. трапезе.
    л. 527. Молитва в отверзение церкви, еже от еретикь осквернишойся, Никифора патриарха Коньстантинаграда.
    л. 529 об. Молитва о томже, Тарасиа Патриарха.
    л. 530 об. Молитва на отверзение церкви, еже от язык оскверньшойся.
    л. 531 об. Молитва в отверзение храма, в немже случится животно и безъсловесно и по древнему закону нечисто и нежремо умрети в церкви.
    л. 532 об. Молитва о еже аще случится животному некоему родити в церкви.
    л. 533 об. Молитва в отверзение церкви, в нейже случиться умрети человеку нужною смертию. Без конца