Примечания: Полуустав, в четверть.
л. 1. Сиа книга Съборник, в нейже написана суть сиа.
л. 2. Иже в святых отца нашего Иоанна, архиеп. Констянтинаграда, Златаустаго Слово о покаании, в немже въспомяну и вся страсти человечьскыа. См. № 753 л. 360.
л. 29 об. Тогоже Слово о лжепророкох и ложных учителех и безбожных еретицех, и о знамениих скончаниа века сего, исходящу святому от телесе и показающу доброе въистину исхождение. Нач. Болезньно слово, занеже и последнее якоже являеться, н и многы радости исполнено.
л. 44 об. Тогоже поучение, да никтоже за брата своего не молит зле, ни за врага, ни за неверныа. Нач. Вься убо наша молитва благодарьствие да имать.
л. 48. Тогоже о страннолюбьстве, иже приемлет я самаго Христа приемлеть. Нач. Приемляй бо рече единаго от сих менших братий моих, Мене приемлеть.
л. 50. Наказание св. Илариона к отрекшимся мира Христа ради. См. № 753 л. 132.
л. 69. Тогоже Илариона поучение. Там же л. 153.
л. 71 об. Св. Василия о постничьстве, како подобает иноку украшену быти. Нач. Достоит иноку прежде всех нестяжателно житие имети.
л. 74. Тогоже наказание о отвръжении житиа и съвръшении духовнем. Нач. Придите ко Мне вси труждающеися и обременении.
л. 85 об. Иже в святых отца нашего Максима исповедника Слово постничьско по въпросу и ответу. См. № 756 л. 344.
л. 109. Боговидца Моусеа пророка книга от бытиа человеча, книга первая. Нач. Създан бысть Праотец рукою Божиею, крестный нося образ Адам; прьвый аз убо поведует въсток, вторый же аз запад, третий аз полунощие, четвертое же слово и полуденье. Срав. № 660 л. 402. В средине надписи: О древе животнем иже в раи, известно слово. О истекшей воде от камени, проразенаго Моисеом. О крещении апостол. л. 112. От плена иерусалимьска Послание препод. Захариа от Вавилона к сущим в Иерусалиме, и проч. Нач. Благодать вам, о чяда, и милосердие и милость от Бога Отца Господа нашего утехолюбца и человеколюбца.
л. 136 об. Препод. отца нашего Зосима беседы душеполезны о ярости, съписаны учеником его Калистом. См. № 753 л. 180. л. 156 об. О вере и о прочих добродетелех. Нач. Се же убо правоверно веру имети, основание добрых дел есть; темже от веры начнется слово к тебе брате. Глав 50. л. 161. Вопросы и ответы, начин.: Кый грех творить молитвы нашя неприятны Богу?
л. 162 об. От учительства отца Аммония. См. № 751 л. 307. Потом 18 отделов, каждый начин.: Блюди себе опасно.
л. 169 об. Сказание о некоем игумене. Нач. Иного же некоего от отець видехом отца Пинуфия, мужа всеми добродетельми украшена суща. За сим поучение инокам. Из Патерика скитскаю. См. № 704 л. 10 и 11. л. 176 об. Иже в святых отца нашего Иоанна, архиеп. Костянтинаграда, Златоустаго Слово о исповедании грехов. Нач. Аще убо обрящеши мужа духовна и искусна, могуща тя врачевати, без срамлениа и с верою, исповежься ему. В конце отрывки из творений Афанасиа и Василия Великих. л. 182. Св. отца нашего Геннадия, патр. Цараграда. Нач. Что требуеши, о человече, многых книг наставляющих тя и пытаеши учителей всехь?
л. 183. Блаженаго Еусевия слово о том, еже хвалити Бога болящему и о Иове. Нач. В един от дний исъшед ис церкве Александр узре в храмине етера человека на одре сълежаща.
л. 189. Слово от Патерика о Ераксе пустыннице. Нач. Мужи трие съврьшени до конца и съдетьска Богу повинувшеся. Впереди изречение от старечьскаго, а после счет до 1000. л. 190. Наказание, како подобает утешати пренемогающая. Нач. Брат некый искаша своего брата, и обрет и рече к нему: где бе брате?
л. 195 об. Слово о иночьском образе. Нач. Услышите братие, колико почтен бысть иночьскый чин. См. № 751 л. 271.
л. 196 об. Повесть от Патерика. Нач. Се убо скажем, еже слышах от презвитера некоего, именем Афанасия, страны ливаонийскыа сый.
л. 198. Слово о Созомоне, дая милостыню нищему, Богу в заем дает, и сто крат приимет. Нач. Бысть некто человек, живя в Иерусалиме, Созомон именем.
л. 199 об. Слово св. Иоанна Златоустаго о иже в церкви без страху стоящих. См. № 747 л. 320. л. 200 об. О отроковици погубленой от матере ея. Из Патерика скитскаго. См. № 704 л. 209 об. л. 204 об. Ина повесть об Иусте мнихе. Там же л. 130. л. 206 об. Ина повесть от Патерика об отце Палладии. Там же л. 21 об. л. 208 об. Отвещаниа св. и богон. отець о трезвении и о хранении душе. См. № 744 л. 79. В конце небольшия повести под заглавиями: Избрание от Евергетина. Св. Ефрема. От житиа св. Пахомиа.
л. 217. Св. Афанасиа александрьскаго. Нач. Не судите и не осуждени будите, им же судом судите, судится вам.
л. 219. Златаустаго. Нач. Тако быти учителю подобаеть, сице щадети ученикы, сице всех водити.
л. 225. От Патерика повесть полезна. Нач. Некый от отець поведа нам, сице глаголя, яко шедшу ми рече в общее житие посещениа ради отець.
л. 225 об. От Патерика повесть зело полезна. Нач. Поведа нам авва Пиор, яко сущу ми юну идох с старцемь моим к знаменоносцу Логину.
л. 231 об. Слово полезно от Патерика. Нач. Брат иде к некоему старцу в лавру Дучину выше Ерихона.
л. 232. Ино. Нач. Беаше некто старець пребывая в Келиах, нарицаемых утешенныа, вне Александриа.
л. 233. Повесть чюдна о некоем старци. Нач. Некто от св. старець велик и прозорлив, прешед бесовьская искушениа, не к тому печаловаше о них, н бяше зря явленне ангелы и бесовы.
л. 237. Препод. отца нашего Стефана фивейскаго заповеди отрекшимся мира и яже в мире. Нач. Первее убо не имей дружбы сь. женами, яко да не сгориши в огни их.
л. 238. Св. Василия епископа амасийскаго послание к некоему иноку впадшему в отчаяние. Без конца. См. № 748 л. 119. На первых листах внизу в начале ХVІІ века: Сия книга книгохранителя старца Иоакима. См. № 48