Примечания: Полуустав, в осьмую долю.
л. 1 и 2. Предсловие или оглавление; третий лист порожний.
л. 4. Житие препод. отца нашего Паисия Великаго, съписано препод. отцем нашим Иоаном Коловом. Нач. Якоже красная мира сего и еже суща и тленна и преходимая.
л. 94. Мес. генуария 26 день, съповедание отеческо о жизни препод. отца нашего Ксенефонта и чад его. Нач. Съповеда нам некый от св. и великых отец Ксенефонт некто сунглитик в Византии.
л. 122 об. Житие и жизнь препод. отца нашего Ануфриа пустыньнаго, написано от Пафнутиа мъниха и ошелника. Нач. В един от дний потщание сътворихом ити в внутреннюю пустыню и видети, аще есть другый мних внутрьюду паче мене работая Господеви.
л. 159. Мес. декабря в 21, мучение св. мученици Иулиании. Нач. Царьствующу Максимиану и кумиром бесовьство дръжащим.
л. 180 об. Мес. априля в 1 день, житие препод. матери нашея Марии египетскыа, съписано Софронием иерусолимъскым. См. № 745 л. 308. л. 220. Мес. иенуариа 15, житие и жизнь препод. отца нашего Павла фивейскаго. Нач. Поведаша нам ученици отца Антониа Макарие и Плутин, иже и погребшеи его.
л. 231 об. Св. Иоанна Златаустаго о египетскых черноризцех. Нач. Не сице есть светло небо пьстрыми звездами окружением, якоже египетская пустыни, скиньями всюду нам являющии инокы.
л. 236 об. От посланиа Иоаннова Златаустаго. Отрывок с прибавлением: Въпрошен бысть великий Иоан Златауст от братиа: добро ли есть оставити Псалтирь? Он же рече: уне есть солнцю престати от течениа своего, неже оставити Псалтирь.
л. 237. Иже в святых отця нашего Иоанна, архиеп. Констянтинаграда, Златаустаго Слово в начале Индикту. Нач. Чюдна православных тръжества, светлы мученичьскыя памяти.
л. 242. Мес. септемвриа в 1 день, житие препод. отця нашего Сумеона Столпьника. Нач. Странна и дивна быша в дни наша изволися мне умиленному Андонию.
л. 264. Без надписи: Нач. Брат подвижник некий творя правило свое с братом своим, побеждаем бываше слезами и оставляше стих псалма. В непосредственной связи следуют изречения аввы Исаии, Василия Великаго и св. Исаака Сирьянина.
л. 268. Начало утрачено. Слово Палладия мниха о втором пришествии и о страшном суде, и проч. См. № 779 л. 182. л. 315 об. Слово Евагриа мниха о умилении души и о страсе будущих мук и о покаании. Нач. Ох душе, увы ужико, о горе съпряженице моя, о чем первее истяжуть тя Ангели?
л. 320 об. Слово иже в святых отца нашего Иоанна Златоустаго о иже в церкви без страха стоящих. Нач. Слышим Павла глаголюща: се глаголю к исходящим вон из церкви.
л. 323. Мес. априля 23, мучение св. и славнаго великомученика Георгиа. Нач. Диоклитиан римьскый самодержець недостойне хоругви въсприем.
л. 353. Мучение св. и славнаго Христова мученика Димитрея. Нач. Максимиан же иеркулие покорив Готфы и Савроматы Римляном.
л. 365. Иже в святых отца нашего Аркадиа, архиеп. купрьскаго, похвалное на обновление храма св. и славнаго и победоносця и великомученика Христова Георгиа. Нач. Съзывает пакы нас, о христолюбци, христолюбивый сый благочестия добропобедник Георгие.
л. 373. Мес априля 23, поучение. Нач. Рече Господь: всяк иже исповедает о Мне пред человекы, исповем и Аз о нем пред Отцем моим небесным.
л. 385 об. В тъже день прилог. Память св. и славнаго великомученика Георгиа. (Стих: Врагы посекая Георгие. В бранех волею от врага посекается мечем. Взят Георгию третием приходом выя медь). Нач. Славный и чюдный великый Георгие в времена бяше Диоклитиана царя, от каподокийских стран.
л. 391 об. Слово св. отца нашего Евъсевиа, епископа александрийскаго, о пришествии Иоанна Предтеча в ад, и о предании Христове, и о страсти, и о въскресении. См. № 745 л. 197. л. 410. Климента папы римьскаго Похвала о четверодневнем Лазари. Нач. Се предтечеть светозаръное торжьство въскресениа образ показаа. Там же л. 194. л. 415 об. Слово Иоанна Богослова о покои пресв. Владычиця нашея Богородиця и Приснодевы Мариа. Нач. Святей и преславней Богородици и Приснодевеи Марии на святый гроб Господа нашего входящеи кадити.
л. 430. В тъже день, Похвала на Преставление пресв. Владычиця нашея Богородиця. Створено епископом Климентом. Нач. Се ныне светло праздньство ликъствующих, приидете възлюблении предивнаго сего чюдеси насладимся. См. № 680 л. 242. л. 435. От житиа препод. отца нашего Филимона. Отрывок. л. 436. От Патерика печерьскаго слово о Пимине, егоже Ангели постригоша во иночьский образ.
л. 443 об. Слово св. Иоанна Златаустаго о петии. Нач. Добро убо божественным песнем прилежати мерно. За сим краткия выписки из сочинений егоже, других св. Отцов и из Старчества, в ряду с коими на л. 456 читаем: Зри, виимай пибека, росгапие – все чернечьство съдръжиться. Пибека по тараборской азбуке значит: нищета, росгапие – молчание.
л. 460 об. Молитва св. Григория папы римьскаго, Двоесловця, о избавлении блуда и о угашении плоти, и о съхранении от зрака блуднаго, и от помышлениа сложна, и о приятии спасительнаго дару всякого, и проч. Нач. Господи Исусе Христе Боже нашь единородный Сыне Божий, даром Отца Твоего съхранивый Апостолы от блуда.
л. 461 об. Молитва, егда стужаеть блудный помысл. Нач. Боже Спасителю мой, Тебе послушають моря и ветры. В конце: А се числа книжныя.
л. 462 об. Сии стихи Коринефеем. Нач. Множьство человечьское все на землю пришедше, ество оплачем.
Приписки: При славе буди смирен, а при печали мудр; великое богатьство человеку ум. Огневи убо свое есть еже жещи и светити, такоже и цареви еже мучити и честь подавати. Послесловие, напеч. в ІV т. Известий ІІ-го Отд. Импер. Академии Наук, в статье: О псевдонимах в древней русс. словесности: Источнику сущу на месте, кто жаждею истаеть, яве есть яко не приходяй к нему. Сице и сиа книга исъточнику есть подобна: аще кто с усердием разгнув прочтеть, напоить душю свою живоносныя воды и не въжажеться в векы, якоже Господь к Самаряныни глагола. – Писана быша сия книга Съборник в лето 6953 (1445), индикта 8, рукою многогрешнаго, малейшаго в единообразных, и в грешницех прьваго, и непотребнаго в братьстве, и неключимаго ни в каковойждо добродетели, смиренаго многыми грехы, священноинока Макарьища. А писал есмь сей Съборник Паисию старцю Сергеева манастыря. – Словеса убо писанная приидоша в конець, уму же да не будеть когда прияти конець. В любителех душепитателных словес кое убо когда будеть благых насыщение? Аминь. Начало послесловия заимствовано из ркп. № 165 л. 150, или № 185 л. 365, а конец из Диоптры № 190