Рубрика: Рукописи хлопчато-бумажные. История Церкви и жития святых
Дата: 1469 г.
Кол-во листов: 507 л.
Примечания: Патерики азбучный (слич. Оп. Рум. Муз. стр. 435), иерусалимский (там же) и скитский, полуустав, заставки киноварныя из кружков. В первом Патерике много листов перемешано. л. 1. Предисловие. Нач. В сей книзе исписася добродетельное поучение и дивнаго житиа жизнь и речениа святых и блаженных отец.
л. 2. Без надписи. Нач. Поведа ми Кроние презвитер нитрийскый, яко некогда унынию нападъшу ми ползы ради приидох к авве Антонию.
л. 4 об. Тоже. Нач. Глаголаше нам св. Антоние в поучении своемь ползы ради, яко едино лето сверьшено молихся Богу открыти ми место праведных и грешных.
л. 5. Тоже. Нач. Авва Арсение, и еще сущу в полате цареве, помолися Богу, глаголя: Господи, настави мя, како спасуся.
л. 5 об. Тоже. Нач. Рече авва Афанасие, яко множицею глаголють неции от вас, яко где есть гонение на мучительство.
л. 9 об. О авве Агафоне. Нач. Брат въпроси авва Агафона о блуде, и глагола ему: иди и поверзи пред Богом силу свою, и обрящеши покой.
л. 11. О авве Аммоне. Нач. Братии сълучися скорбь в месте их, и хотяху оставити е и отити, и идоша к авве Аммоне въпросити его.
л. 12. О авве Ахиле. Нач. Прииде иногда велик старець к авве Ахиле от Фиваиды и рече ему: авва, брань имамь на тя.
л. 13. Авва Авраама. Нач. Брат въпроси авва Авраама, глаголя: аще случитмися многажды ясти, что есть?
л. 13. О авве Арии. Нач. Прииде авва Авраамь к авве Арии и седящимь им прииде брат и глагола ему: рци ми что сътворю, да спасуся?
л. 13 об. Авва Аполо. Нач. Бяше некто старець в Келиах, именем Аполо, и приходяще кто любо призываху его на каково любо дело, он же с радостию идяше. Тут же в связи, без надписи, о авве Андиане.
л. 14 об. О авве Амонафану. Нач. Прииде иногда князь некый в Пилусию и прииде просити некую дань инокыимь.
л. 15. Знамение Веде. О авве Висарионе. Нач. Рече авва Висарион, яко 40 лет не положих себе на ребра, но седе или стоя спах.
л. 16. О авве Вениамине. Нач. Глаголаху о авве Вениамине, яко сънидохом от жатвы в скит и принесоша нам от Александриа плод.
л. 16 об. О авве Виаре. Нач. Въпроси некто авву Виара, глаголя: что сътворю, да спасуся? На конце, без надписи, о авве Викторе. л. 18 об. Зачало знамению Глаголя. О авве Геласии. Нач. Сему авве Геласию иногда оставлена бысть келия от некоего старца, иже при Никополи, т и пребывааше. На конце, без надписи, о авве Георгии.
л. 22. Начало знамению Добро. О авве Дуле. Нач. Рече авва Дула: аще враг понуждаеть нас оставити безмолвие, не послушаем его. За сим в связи, без надписи, о авве Диоскоре. л. 22 об. О убийстве авву Даниила скытиотскаго. Нач. Съй авва Даниил издетьска мира отречеся и иде в скит.
л. 23 об. О авве Данииле и о авве Марку юродивыим.
л. 25. Тогожде авва Даниила.
л. 26. Тогожде авва Даниила о некоей целомудрой св. отроковици.
л. 27. О черноризици творящейся пианичливе.
л. 30. О Андронику сребропродавци. Продолжение после л. 31 чит. л. 35.
л. 37. О авве Дуле. После л. 38 чит. окончание л. 32. л. 32 об. Знамение Есть. О авве Епифании. Нач. Глаголааше блаженый Епифание, яко образ Христов Мелхиседек есть. После сего листа чит. 47, на котором, в связи, о авве Еутропие, Еладии. л. 47 об. О терпении авва Иринея (в греч. ?????????). Нач. Рече авва Ириней братиамь: подвигнемся терпети брани. Тут же в связи, без надписи, о авве Еугении.
л. 48. Знамение Земле. Авва Зинона. Нач. Рече авва Зинон: не вселися пребывати в месте имените. Продолжение о Зиноне после 48 чит. л. 66, потом 49. л. 49 об. Знамение И. О авве Исаии. Нач. Рече авва Исаиа: от любве славы человечьскыя рождается лъжа. После л. 50 чит. л. 67. л. 67 об. О авве Илии. Нач. Рече авва Илия: аще ум с телом не поеть, въсуе труд бываеть. Тут же в связи, без надписи, (л. 68) о авве Ираклии.
л. 68 об. Знамение Фите, еже есть Твердо велие. Нач. Рече авва Феодор феремскы, яко человекь, стоя на покаяни, не привязается на заповедь. После л. 69 чит. 33. Тут же, без надписи, о авве Феодоре енатском. л. 34. О Феофиле архиепископе. Нач. Авва Феофил архиепископ призва иногда отця даже сътворять молитву, да отложать священнаа.
л. 34 об. О амма Феодоре. Нач. Въпроси амма Феодора авву Феофила слово Апостола, что есть, еже глаголеть: время искупующе ходите. После л. 34 чит. л. 39.
л. 39 об. Знамение Иже. Авва Иоана Колова. Нач. Брат въпроси авву Иоанна Колова, глаголя: како душа моя язвы имущи, посрамляется клеветати на ближняго?
л. 44. О авве Иоанне киликыйскыимь. Нач. Глаголаше авва Иоаннь киликьскый, иже бысть игумен в Раифу, братии: чада, якоже бежахомь мира, бежимь и въжделений плотскыих.
л. 45 об. О авве Исидоре. Нач. Глаголаше авва Исидор, яко 40 лет имам, якоже учюваа сердечный грех, николиже приложих, ниже въжделению, ни гневу.
л. 46. О авве Исааце великыимь. Нач. Глаголааху о авве Аполо, яко имяше ученика, именемь Исаакь, научена всякому делу. После сего листа чит. л. 103, на л. 104, без надписи, о авве Иосифе. л. 105. О Еулогии презвитере.
л. 108. О авве Иулиане. Нач. Глаголаху о авве Иулиане, яко до 70 лет в пещере мале, не стяжав ничтоже века сего, точию ризу власяну и мандию и чащу древяну. В конце о авве Иераке, без надписи. л. 108 об. Знамение Како. О авве Касиане. Нач. Поведа намь авва Касиан, яко бяше некто старець и служаше ему едина девица, и глаголаху человеци, яко не суть чисти. Тут же в связи, без надписи, о авве Кронии, Карионе, Коприе и Кирилле.
л. 110. Знамение Людие. О авве Логгине. Нач. Авва Логгин единою оскорбивься, глаголаше себе: озлобися и умри.
л. 111 об. О авве Лоте. Нач. Прииде некто от старець к авве Лоту в пустыню малую Арсенолаита, и молися ему за келию и даде ему.
л. 112 об. Знамение Мыслите. О авве Марце великыимь. Нач. Поведа нам блаженный Пафнутие, крепкаго сего ученикь, яко в един день седящу блаженному и бесмертному авва Марку в дворе.
л. 114. О авве Макарии египетьскыимь. Нач. Яже о двоих сих блаженных мужь Макарии многа и достослышанна поведаша намь. После л. 118 чит. л. 97. л. 98 об. О авве Макарии гражданине. Нач. Другаго же Макариа гражданина, презвитера суща и того Келиямь и аз видех. После л. 102 чит. л. 51.
л. 53. О авве Моусеу ефиопе. Нач. Моуси некто сице нарицаемь инок, ефиоп родом черн, раб бяше гражданина некоего.
л. 56 об. О авве Матои. Нач. Глаголааше авва Матой, яко егда бех юн, глаголах в себе: васнь, яко нечьто делаю добро, нинеже, яко състарехся, вижду, яко несть во мне ни едино дело добро.
л. 57. О авве Марку, ученика авва Силоана. Нач. Глаголааху о авве Марку, яко иногда ходящу в скит с старци авва Силоану и хотя им показати послушание ученика своего.
л. 57 об. О авве Марце египтянине. Нач. Глаголааху о авве Марце египтянине, яко пребысть 30 лет, не исходя из келиа своя.
л. 58. О авве Мотии. Нач. Поведа о авве Мотии ученикь его Исаакь, оба убо быста епископа.
л. 58 об. О авве Мегефиу. Нач. Глаголааху о авве Мегефиу, яко бяше смерен зело, ученикь быв от египтян.
л. 59. О авве Миу. – Рече авва Мио келийскый, яко истинное послушание в отпослушание обретается, иже послушаеть Бога, Бог послушаеть его. Одно это изречение. Тут же. О авве Маркеле. Нач. Поведа нам авва Феона о авве Маркеле, яко пребываше в безмолвии при граде велиемь, в странах ливанскых в пещере некоей под подножиемь горы.
л. 60. О авве Маркелине. Нач. Глаголааху неции от отець о авве Маркелине фиваидьскымь, яко хотящу исходити в неделю на събор, уготоваше себе.
л. 60. О авве Мирогене. Нач. Старець некто беше в лавре, именем Мироген, и в толико жестоко житие прииде, яко надыматися ему водным недугомь.
л. 61 об. Знамение Нашь. О авве Нистероне. Нач. Рече авва Нистерон, яко должен есть инокь на всяк вечер и утро слово творити.
л. 61. О авве Никоне. Нач. Брат въпроси некоего от отец: како диявол приносить напасти на Святыхъ?
л. 61 об. О авве Нетре. Нач. Поведа некто о авве Нетре, ученикь авва Силоана, яко егда седяше в келии своей в горе Синаи, в меру творяше потребу тела своего.
л. 62. О авве Никите. Нач. Глаголааше авва Никита о некою двою брату, яко събрашася жити вкупе.
л. 62. Знамение ?и, иже есть ѕело. О авве ?ои. Нач. Брат въпроси авву ?оа, глаголя: аще обрящуся негде снести три хлеба, егда много есть?
л. 62. О авве ?анфиу. Нач. Рече авва ?анфие, яко разбойник на кресте единем словом спасеся, Иуда же с Апостолы съчетан бяше, и в едину нощь погуби вся труды.
л. 62 об. Знамение Он. О авве Орсисию. Нач. Авва Орсисие келийскый, борим бысть бесомь блуднымь, и рече ему помысл, иди и возми жену.
л. 62 об. Знамение Покои. О авве Пимине. Нач. Иногда князь места удержа некоего от сродникь авву Пимина, и приидоша моляще старца ити и измолити его. После л. 65 чит. л. 70 и далее. л. 74. О житии добродетелне Памва. Нач. Рече авва Пимин о авве Памве, яко рече о немь авва Антоние, яко от боязни Божиа сътвори Дух Божий пребывати в немь.
л. 76. О авве Пафнутии. Нач. Бяше некто брат в ските с авву Пафнутиемь, имяше же брань от беса блуднаго.
л. 79. О авве Паисии. Нач. Глаголааху о авве Паисии братиа авву Пимина, яко обрете мал съсуд с златицами. На конце изречение аввы Питириона.
л. 79 об. О авве Павле. Нач. Павел и Тимофей хытръца некая беста в ските и смущаеми бывааху от братии. На конце два изречения Петра, аввы и презвитера, без надписи. л. 80. О авве Пиоре. Нач. Блаженный авва Пиор, делав на жатве, въспоминааше господину села мъзду ему дати.
л. 80 об. О авве Паладии. Нач. Брат въпроси авва Паладиа, глаголя: отче рци ми, что сътворю, яко две лете имамь постяся по два дни и не могу избавитися от беса блуднаго?
л. 82. Знамение Рци. О авве Руфе. Нач. Брат въпроси авву Руфа, глаголя: что есть молчание и коя полза от него?
л. 82. О авве Роману. Нач. Хотящу авве Роману преставитися събрашася к нему ученици его, глаголюще ему.
л. 82. Знамение Слово. О авве Сисои. Нач. Поведа намь авва Аполо, ученикь авва Сисоа, яко в начале, егда приидох к авве Сисою, сътворих три лета, боримь страстьми и не исповедаа старцу. Тут же, без надписи, о авве Силуане. л. 87 об. О авве Сармате. Нач. Брат въпроси авва Сарматана, глаголя: помышлениа глаголют ми, иди на двор и виждь братию.
л. 88. О авве Серине. Нач. Глаголаху о авве Серине, яко много делаше и два паксимада ядяше всегда.
л. 88. О авве Сопатру. Нач. Молися некто авве Сопатру, глаголя: даждь ми заповедь авва и съхраню и.
л. 88 об. О авве Серапионе. Нач. Старець некто, именем Серапион, порекломь Доние, кроме единоя плащаница николиже в ино что облечеся.
л. 91. О амма Сарре. Нач. Идоша иногда скитиотяне к амме Сарре, она же престави им брашна. На конце изречения другой матери Сиглитики, без надписи. л. 91. Знамение Тверду. О авве Тифои. Нач. Рече авва Тифой ученику своему: испусти воду в финикы, чадо.
л. 92. Знамение ?. О авве Иперехии. Нач. Рече авва Иперехие: инокь бдетель нощь и день творить молитве прилежащи.
л. 92. Знамение Фрьть. О авве Филороме. Нач. Филоромь некто именемь, бысть инок искусен зело, изыде же из мира в лета Iулияна злоименитаго царя.
л. 93. О авве Фоце. Нач. Поведааше авва Фока, яко прежде дойти в скит авву Иакову борим бысть крепко от беса блуднаго.
л. 94. О авве Форте. Нач. Рече авва Форта: аще хощеть мя Бог, да живу, весть како устроить о мне.
л. 94 об. Знамение Хера. О авве Хоме. Нач. Глаголаху о авве Хоме, яко хотящу преставитися, рече сыномь своим. Тут же, без надписи, о авве Херимоне.
л. 94 об. Знамение ?и. О авве ?енфаиси. Нач. Рече авва ?енфаисие и Сур и ?оие, яко слышаще слово отца нашего Пахомиа, велми ползевахомся на ревность благыимь делом подвизающеся.
л. 95. Знамение ?на великаго. О авве ?ре. Нач. Глаголааху о авве ?ре и о авве Феодоре, яко бяху полагающе кал на келию.
л. 95 об. Конець прияша имена и словеса отечьскаа, еже по азъбуквы. Нач. Невъзможно уже есть души внити в царство, сиречь в покой Сына Божиа, неимущи образ царев.
л. 119. Предсловие о житии и повести блаженых Отець наших. Нач. Искони бяще в Богу Бог Слово. По Библиографическим разъисканиям г. Ундольскаго так начинается Патерик Иерусалимский, всегда следующий за Азбучным.
л. 126 об. Слово 1. Поучение св. Отец на успеание съвершениа. Нач. Рече старець: обнажи оружие свое, и рече брат: не оставляют мя страсти.
л. 131 об. Слово 2. Яко подобаеть молчание всемь потщаниемь искати. Нач. Брат иде к старцу искушену и глагола ему: стужаю си, и рече старець: седи в келии своей и Бог даст ти покой.
л. 135. Слово 3. О умилении. Нач. При старци некоим близу живяше брат ленив мало, сему же хотящу преставитися, седяху округ его неции от отець.
л. 141 об. Слово 4. О воздержании, не от брашен тъчию се имати, но и оть прочиих душевных вред. Нач. Беста два брата живуща съблиз, и един от них скрываше, от негоже имяше.
л. 145. Слово 5. О навъстающиих на нас плотскыих брань. Нач. Рече старець: глаголеть спадый к Спасу, посылаю своя в твоих, даже разорю твоих.
л. 154. Слово 6. О нестяжании, в немже и от многоимениа съблюдатися Нач. Бяше некто в начале хотя отрещися мира и рече некоему от старець хощу инокь быти.
л. 155 об. Слово 7. Поведаниа различна, терпение и мужьство подвизающа. Нач. Иногда некто беснующися прииде в скит и, за много времене быв, неизцеле.
л. 157 об. Слово 8. Еже ничтоже творити на явление. Нач. Рече старець: являя и показаа людемь дела своя добраа, подобен есть сеющому по лицю земли, и приходящимь птицамь небеснымь изедають сеяние.
л. 160. Слово 9. Еже съблюдатися никогоже осуждати. Нач. Бяше некто старець, на всяк день изедаа па?имады три.
л. 166. Слово 10. Еже о расуждении. Нач. Брат устранився мира, въсхоте възвратитися в свояси.
л. 184 об. Слово 11. Еже яко всегда подобаеть трезвитися. Нач. Бяше некто ошелникь в странах иорданьскыих подвизаася на многа лета.
л. 189. Слово 12. О еже непрестанно и трезвно молитися. Нач. Глаголааху о некыимь старци, яко сътвори четыре месяця приходя к брату некоему в скит и ни единою обрете его упражняющася.
л. 191 об. Слово 13. Яко странно приимати подобаеть и миловати кротко и тихостию. Нач. Глаголаше старець, яко бяше некто из мира изшел, имея жену, такожде и дщерь оглашену, обачеже христианица.
л. 201 об. Слово 14. О послушании. Нач. Поведа намь некто от отець, яко некто философ от нарицаемаго Божий град, мужь благоговеин прихождааше к некоему затворнику и моляше и прияти его и сътворити инока.
л. 208. Слово 15. О смереномудри. Нач. Глаголаху старци, яко венець есть иноку смереномудрие.
л. 210 об. Слово 16. О безлобии. Нач. Трудолюбца некоего видев некто носяща мертвеца на одре и рече ему.
л. 212 об. Слово 17. О любви. Нач. В граде некыим бяше меритель, и пришед к нему некто гражданин и даде ему печать пятиимь сътомь златиць.
л. 215 об. Слово полезно о иночьском житии. Нач. Услышите, братие моя възлюбленнаа, колико почтен бысть иночьскый чин. Сокращено. В непосредственной связи за сим следуют две повести, без надписи, из коихъ
л. 217. Первая начин. Поведааше нам авва Георгие гадимитьскы, мужь преподобен от древниих отець сый.
л. 217 об. Другая: Брат въпроси старца, глаголя: имя ли есть спасаяй, отче, или дело?
л. 218. О Павле Простемь и Амони и Орсиси. Нач. Рече старець: слышахом о некыих святыхь Христа имуща в себе, глаголющих о съвокуплени четырех старець. Под сим заглавием помещены и другия повести около 10, а в заключение киноварью: Конець другому Патерику седмьнадесятимь словом. Потом: л. 229 об. Нач. Рече св. Касиан римлянин: въспомяните старца Ирона и умиленаго падениа еже подъят прежде малех дней сих пред очима нашима. На конце киноварью:Краа достигше, прославим Христа истиннаго Бога нашего.
л. 231. Заглавие Патерика скитскаго: Съписаниа от поучения и о житии и повести преподобных и богоносных Отец наших. При описании сего Патерика показываются в скобках отличия Патерика ХVІ в. № 705. Повесть отца Даниила о Евлогии каменосечци. Нач. Поведа нам некый от отець глаголя: шедшу, рече, некогда отцу Даниилу презвитеру скитъскому в Фиваиду. (За сею повестию в Патерике № 705 следуют: л. 10. Тогоже отца Даниила о Андронице и о жене его Афанасии. Нач. Поведа нам отець Даниил, бысть, рече, некый мужь, именем Андроник в велицей Антиохии.
л. 17 об. Тогоже отца Даниила о евнусе иже в ските. Нач. Евнух некый пребывааше в внутрьней пустыни скита, имяше же келию свою дале яко 18 поприщь от скита. См. ниже л. 260. л. 20 об. Без надписи. Нач. Изыде некогда отець Данил с учеником своим от скита в горнюю Фиваиду в скит.
л. 25. Тоже. Нач. Поведа нам некый отець, – разбойник, рече, бе в стране глаголемей Ермополь именемь Давид. См. ниже л. 282. л. 26 об. Тоже. Нач. Отець Памво посла ученика своего в град Александрию продати рукоделие его).
л. 236 об. О послушани. Нач. Поведа намь некый отець, глаголя: бысть, рече, некый отець нарицаемый Патермуфие, с въсхоте отврещися мира.
л. 237 об. Без надписи. Нач. Другаго же видехом брата, отрекшася мира, великых и богатых сущи родителей.
л. 237 об. О отци Пинуфии. Нач. Иногоже некоего от отець видехомь отца Пинуфиа, мужа всякими добродетелми украшена суща.
л. 239. Без надписи. Нач. Веси ли, рече, брате, колико дни пред враты монастырскими створил еси, и днесь прияхомь тя.
л. 243. Тоже. Нач. И другый отець поведа намь, сице глаголя, яко шедшу ми, рече, в общее житие посещениа ради отец.
л. 243 об. Тоже. Нач. Старець некый живяше в далней пустыни, имеяше сродницю в мире, и мнозими леты въжделе видети ю.
л. 244. Тоже. Нач. Ошелникь некый живяше в нижней стране Египта и бе великь зело.
л. 245. Тоже. Нач. Брат некый рать приемь от блуднаго беса, прилучижеся ему минути сквозе некую весь в стране египетьстей.
л. 246. Тоже. Нач. Другый старець фивеанин поведа намь, яко аз бех, рече, чадо иерея идольскаго. Сей повести, равно как и предъид. двух, в № 705 нет. л. 247. Тоже. Нач. Поведа намь некый отець, глаголя: ошелник, рече, некый бе бо благоговеин зело и в пустыни живяше, в странах глаголемых Антиною. (№ 705 л. 43. Без надписи. Нач. Брат некый поведа нам сице глаголя, случимися, рече, стужаему быти часто от блуднаго беса). л. 249. Тоже. Нач. Поведа нам некый от отець, яко глаголаше, рече, отець Феодор, яко бысть некый затворникь в горе Елеоньстей, зело подвижникь. (№ 705 л. 46 об. Без надписи. Нач. Брат некый послан бысть на службу от отца своего и пришед на место некое, имущее воду).
л. 250. Тоже. Нач. В Андиохии великой патриарх Анастасие поведа намь нечто сицево, подобно первому.
л. 251. Тоже. Нач. Поведа намь некый от отець, яко шедшу ми, рече, в Аскалонь посетити некыя от отець, и поведа намь авва Евсевие.
л. 252 об. Тоже. Нач. Другое сказание подобно сему от инех слышах, и яко и полезно се въсхотех писанию предати, в ползу слышащимь: отроковица некаа въсхыщена бысть от Персян.
л. 253. Тоже. Нач. Старець некый живяше в пещере некоей, в странах Фиваиды, имяше же ученика искусна зело. (№ 705 л. 54. Без надписи. Нач. Поведа нам от отець глаголя, яко бысть рече некый старець великь, началникь сый некоему общему житию).
л. 254 об. Тоже: Нач. Глаголаху о некоемь старци, яко посла ученика своего в Египет, яко да приведет велбуди.
л. 255. Тоже. Нач. Ведехом же и отца Паладиа добродетелнаго и просвещеннаго, иже и беседова с нами душеполезнаа словеса и повести.
л. 256 об. Тоже. Нач. Поведаху намь ученици отца Евлогиа, яко егда посилааше нас старець в Александрию ради еже продати рукоделие наше. У Царск. № 293 разделена на две главы, равно и у нас № 707 гл. 28, 29, но в сем № и 705 в виде одной главы.
(№ 705 л. 61. Без надписи. Нач. Видехом же и великаго постника Висариона, зело кротчяйшаго и умиление имуща).
л. 258 об. О жене пришедшей исповедатися. Нач. Приснопомнимый Еуфимие добродетелный инокь, иже в обители препод. отца нашего Арсениа Новаго постничьское житие пребывающю, т поведа нам сице.
л. 260. Отца Даниила о еунусе, иже в ските. (Было выше в Патер. № 705 л. 17 об.)
л. 262. О мужи спирающимся с бесы три часы прежде смерти его. Нач. Поведа намь некый от отець, глаголя, яко презвитерь некый прииде в монастырь и моляше игумена облещи и в св. иночьскый образ.
л. 264 об. О мнихох плененых в Африкии. Нач. В странах, глаголемых Калавриа, есть в пустыни монастырь, в немже живяху мниси благоговейнии и добродетелнии.
л. 268. О исповедавшимь своя согрешениа к св. старцу. Нач. Мних некый благоговеин, именемь Софроние, пришед от горы Олимба, поведа ми вещь подобну иже в Лествице написанней.
л. 268 об. О исповедавшимся к образу Господа нашего Ис. Христа. Нач. Мужь некый от преславныих имеяше веру велику к великому иерарху Христову Иоанну Златоустому.
л. 270. Без надписи. Нач. Поведа намь авва Iоаннь, иже поведа ему некый от отець: прежде, рече, мало некыими леты прииде ко мне некый юноша и глагола ми: Господа ради, отче, приими мя быти с тобою.
л. 272. Тоже. Нач. Поведа намь отець Феодул: шедшу ми, рече, в общее житие иже в святых отца нашего Феодосиа киновиарха.
л. 273. Тоже. Нач. Отца Макариа александрьскаго ученикь поведа намь сице, яко некогда, рече, ходящимь намь с отцемь моимь видех два ангела шествующа с нимь.
л. 276. Тоже. Нач. В единомь месте страны Андиохиа манастирь есть женьскый, имея постниць 60, и есть зело утвержден. (№ 705 л. 95. Без надписи. Нач. Поведа нам некый от отець, яко бысть рече некый ошелник зело разсудлив и прииде пребыти в ските.)
л. 277 об. О отци Герасиме, емуже лев поработа. Нач. Сказа намь некый от отець, яко от единаго поприща вдале от св. Iердана лавра есть иже в святых отца нашего Герасима.
л. 280 об. Без надписи. Нач. Поведаша нам и се о отци Георгии, нарицаемемь Арселаит, иже бысть пустынное въспитание и отцемь великаа похвала.
л. 280 об. Тоже. Нач. Сему св. и великому Георгию приидоша некогда и Срацини алчьни зело. Продолжение.
л. 280 об. Тоже. Нач. И другое поведаху о томже отци Георгии, яко единою в св. и великую суботу взыде в св. гору Синайскую. Конец. л. 282. Тоже. Нач. Поведа намь некый отець: разбойникь, рече, бе в стране, глаголемей Ермополь, именемь Давид. (См. выше в Патер. № 705 л. 25.) л. 283. Тоже. Нач. Мних некый, именемь Аввакум, поведа намь, глаголя, яко при граде некоемь, рекомымь Андиноу, живяше некый мних в пещере.
л. 284 об. Тоже. Нач. Поведа намь некый отець глаголя, бысть, рече, некый старець пребываа в обители отца Евсторгиа, именем Иоань.
л. 285. Тоже. Нач. Прииде некогда некый инок римлянин, великь быв в полате цареве и живяше в ските близь церкве.
л. 287. Тоже. Нач. Поведа намь отець Кирияк, игумен лавры глаголемыя Каламон, иже близь св. Иордана, яко единою спящу ми в нощи, зрях жену честну багры ризы носящю.
л. 287 об. Тоже. Нач. Сему св. и великому Кириаку и еще сущу в лавре св. Герасима, рекомыи Каламонос, единою прииде к нему брат некый, именем Феофан, ползы ради. К предъидущему. (№ 705 л. 112. Без надписи. Нач. Братиа некаа изшедше из монастыря идоша в пустыню посетити некоего отшелника).
л. 288 об. Тоже. Нач. Поведаша намь о иже в святых отци нашемь Леонтии, папе римьстемь, яко егда написа писание к Флавиану, архиеп. Константинаграда, на нечестиваго Еутихиа. (№ 705 л. 114. Без надписи. Нач. В лета Никиты патрикиа в Кафаргене африкийстем бысть нечто сицево).
л. 289. Тоже. Нач. Поведа намь отець Паладие, яко в Фиваиде ят бысть некый мних, яко убийство сътворь, осужден бысть, яко да отсечется глава его.
л. 289 об. Тоже. Нач. И другый брат поведа намь, яко шедшу ми, рече, единою к отцу Павлу и седящимь намь в пещере его и беседующим яже о ползе.
л. 290. Тоже. Нач. Поведа намь и се о отци Сергии, яко пребывающу ему в горе Синайстей сътвори его икономь вурдунаря со инеми братиами.
л. 290 об. Тоже. Нач. Поведа намь и се отець Саватие: седящу ми, рече, в лавре отца Фирмина, единою идох в скит, глаголемый Руфа, ко отцу Пимину.
л. 290 об. Тоже. Нач. Тъжде брат поведа намь и о Стефане отци, яко седящу ему, рече, в пустыни горы Синайскыя и посея себе неколико македонись.
л. 291. Тоже. Нач. Поведа намь отець Христодул, яко пред малыми леты бысть смертоносие в пустыни нашей горы Синайскыя.
л. 291 об. Тоже. Нач. Поведа намь тъжде отець Христодул, глаголя, яко единою творящиимь нам праздникь св. Пендикостия. (№ 705 л. 120 об. Без надписи. Нач. Поведаша нам и се, яко 6 поприщь въдале горы Синайскыа место есть тлубоко Тирван).
л. 291 об. Тоже. Нач. Поведа намь некый от отець глаголя, яко старець некый великь живяше в ските, неискусен же бе вере.
л. 292. Тоже. Нач. Сказа намь и се тъжде отець, яко старець некый добродетелен и свят, егда сътворяти ему божественую литоргию, ангелы зряше стояще одесную и ошую его. (№ 705 л. 124. Без надписи. Нач. И другый отець поведа нам, яко в Александрии, рече, бе некый богат зело).
л. 293. Тоже. Нач. Се и другую повесть сказа некый от отець: бысть, рече, некый брат в некоемь общем житии и бе угоден братии на всяку службу.
л. 294. Тоже. Нач. Поведа намь некый отець глаголя: бысть, рече, некый презвитер, жительствуя в горе некоеи и бе крыяся страха ради идолослужитель. (№ 705 л. 130 об. Без надписи. Нач. Поведаша нам Иоанн же и Съфроние глаголюще, яко единою, рече, шедшим нам в Александрию).
л. 296 об. Тоже. Нач. Поведаша намь и се, яко бе, рече, некый отець великь, именемь Козма, иже добродетелми многыми и силою Св. Духа просвещен сый.
л. 300 об. Тоже. Нач. Слышахом и се от некоего отца, глаголавша и поведающа некоимь мнихомь, яко мних, рече, некый в ските послушаниемь повинуяся отцу своему дела доволна.
л. 301 об. Тоже. Нач. Поведа намь отець Силуян, глаголя, яко в единомь, рече, палестиньскых монастирий бысть некый мних, именем Павел, всеми добродетелми сияя в братии. (№ 705 л. 143 об. Без надписи. Нач. Поведа нам некый от отець глаголя, бысть рече некый отець, жилище имеа внутреней пустыни на многы дни).
л. 303. Тоже. Нач. Поведа намь блаженый Павел Простый, яко имех, рече, ученика и впадаше в различнаа грехы и мне неведущу. (№ 705 л. 147. Без надписи. Нач. Бысть рече некый мних в Фиваиде, имеа велико пощение и житие.
л. 152. Тоже. Нач. Поведа намь отець Даниил, яко бысть, рече, некый мних, именем Дула.
л. 156 об. Тоже. Нач. Старець некый поведа нам о отци Макарии глаголя).
л. 304. Тоже. Нач. Слышахом и си некыя поведующа, яко в царство, рече, Маврикиа царя бысть некый волхов (№ 705 влъхв) в Константинеграде. (№ 705 л. 163. Без надписи. Нач. Брат некый въпроси старца: имя ли есть спасаа или дело?).
л. 305 об. Тоже. Нач. Тъжде старець поведа намь и се о некоемь старци, яко иде, рече, в град продати рукоделие свое.
л. 306. Тоже. Нач. Поведа намь некый от отець о иноце некоемь, молящю Бога, яко да сподобит его быти якоже Иов или якоже Исаак. (Вместо этой повести под № 705 помещены другия две: л. 165 об. Без надписи. Нач. Поведа нам отець Феона о св. Маркеле, яко бе безмлъствуа.
л. 160. Тоже. Нач. Поведа нам некый от отець, яко бысть рече в Израили некый мужь богат зело).
л. 308 об. Тоже. Нач. Слышахомь же и некоего от отець, поведающа сице: бысть, рече, некый мних безмолвьствуя в некоей пустыни. (№ 705 л. 170. Без надписи. Нач. Близ лавры св. Савы отстоание яко 15 поприщь есть другаа лавра, яже глаголется Хузива.
л. 171 об. О отци Макарии. Нач. Ходящу некогда отцу Макарию в внутрьней пустыни и срете некоего старца).
л. 309 об. Тоже. Нач. Поведааху о отци Макарии, яко живяше, рече, внутреней пустыни, един пребываа в ней.
л. 310 об. О простом Павле. Нач. Блаженый отець Павел Простый, ученик отца Антониа, поведа отцемь, глаголя вещь сицеву, яко шедшу ми, рече, в некый монастырь посещениа ради братии и ползы.
л. 312 об. Без надписи. Нач. Поведа намь некый от отець, глаголя, яко купца, рече, два от единоя веси беста, имуща любовь к себе.
л. 313 об. Тоже. Нач. Слышахом же и иного отца поведающа: мирянин, рече, некый имяше дщере, прилучися ей мучиме быти от беса.
л. 314 об. Тоже. Нач. Авва Полихроние поведа намь глаголя, яко в лавре, глаголемей Пиргиа, преставися некый брат и глагола ми икономь.
л. 314 об. Беседы душеполезны отца Зосимы. Нач. Поведа намь ученикь отца Зосимы: некогда, рече, седящу ми с отцемь моимь Зосимою.
л. 322. Тоже. Нач. Поведа намь отець Паладие, глаголя, яко слышах, рече, некоего от отець поведующа сице, ему же имя Андрея.
л. 323 об. Тоже. Нач. Поведа намь отець Иоань ошелникь, яко слышах, рече, поведающа отца Стефана.
л. 325. Тоже. Нач. Видехом же и иного старца велика и по Бозе жительствующа, родомь суща Кападокиа, имя же ему Леонтие. (№ 705 л. 199 об. Без надписи. Нач. Сказа нам отец Евсевие, игумен лавры иже в Раифу, единою к нему пришедшим нам).
л. 326. Тоже. Нач. Поведа намь и се отець: юну ми, рече, сущу в горе Синайстей, идох единою к отцу Зосиме, иже бе от Киликиа. (№ 705 л. 201. Без надписи. Нач. Поведа нам некый от отець, яко идохом, рече, в лавру иже в святых отца нашего Савы к игумену Евстафию).
л. 327. Тоже. Нач. Слышахом же и иного отца о Зиноне цари поведающа, яко жене некоей въсхыти дщерь и оскверни.
л. 327. Тоже. Нач. В церковных повестех слышахом нечто сицево, яко в времянех гонениа епископ некый отлучи презвитера от св. литургиа.
л. 328. О презвитери крестившому умершое отрочя. Нач. Лаодикиа град есть, к немуже прилежить гора велика, в нейже живуть мнози мниси, добродетелми различными друг друга превъсходяща.
л. 328 об. Без надписи. Нач. Глаголааху о некоемь брате, яко бывшу събору в день неделя, въстав по обычаю ити в церковь и вложи ему диявол помысл.
л. 330. Тоже. Нач. Прииде некогда некый брат к старцу некоему и глагола ему: како пребываеши, отче?
л. 331. Тоже. Нач. Поведа намь некый от отець о некоем епископе, яко оставль свое епископьство и иде в Феополь.
л. 332. Тоже. Нач. Старець некый живяше в пещере некоей, имея с собою единого ученика и, егда въхоте преставитися старець, глагола ученику своему: седи зде, внимаа себе.
л. 332 об. Тоже. Нач. Слышахом же и иного отца поведающа: в дни, рече, Аркадиа, архиеп. кипрьскаго, бысть некый мужь в Константии, глаголемей Олимба.
л. 334. Тоже. Нач. Некый от отець поведа намь, глаголя, яко сущу ми, рече, в Константинеграде, видех своима очима преславно нечто от богоносна мужа сътворено чюдо.
л. 335. Тоже. Нач. Бысть некый ошельник, имея две ризе, едину праздничну, и другую повседневную.
л. 335 об. О мужи милостивемь. Нач. В Антиохии велицей бысть мужь некый, творя милостыня многы, ему же имя Феодор.
л. 336 об. Без надписи. Нач. Диакон некый, именемь Иоаннь, яко в Аравии граде некоемь, в немже беша стада овчя многа.
л. 339. Тоже. Нач. Се и друго подобно сему сказа намь ин старець, глаголя, яко бысть, рече, юноша некый в Александрии, сын велможа некоего града того, величьствомь и богатьствомь кыпяща.
л. 341. Тоже. Нач. К сей же повести приложи и другую, глаголя тъжде отець, яко сущу ми, рече, в Александрии, слышах некыя поведающа сице, яко инокыни некаа седяше безмольвствующи в келии своей.
л. 341 об. От жития св. Андониа Новаго. Нач. С препод. отець нашь Антоние от славных и богатых сый, богатьство же и славу оставль, иночьское житие возлюбив и в гору некую вселися. (Вместо сей и двух предъид. повестей под № 705 написаны след. две: л. 221 об. О отци Данииле скитстем. Нач. С убо отець Даниил от младеньства отречеся мира и живяше в ските.
л. 224. Без надписи. Нач. Слышахом же и иного отца поведающа нам сие, яко в граде Александрии бысть жена некаа).
л. 346. От Патерика главизны душеполезны, имьже есть начало се: О мнисе бывшемь в горе Синайстей, потом же шед и бысть евреин. Нач. Сказа намь некый от отець: мних, рече, некый живяше в горе Синайстей, многом