Свято-Троицкая Сергиева Лавра

Ф.304/I №674. Минея четья (февраль)

  • Рубрика: Рукописи хлопчато-бумажные. История Церкви и жития святых
  • Дата: Ок. 1630 г.
  • Кол-во листов: 214 л.
  • Примечания: Минея четья неполная мес. февраль, полуустав, напис. около 1630 года, в лист.
    л. 1. Оглавление, 2 порожний.
    л. 3. Мес. февруария в 2 день, Авраамия архиеп. ефеськаго Слово на Сретение Господа нашего Ис. Христа. Нач. Ельма словеса на концы третияго Псалма глаголюща: Господне спасение и на людех твоих благословение твое.
    л. 8 об. В тойже день, Слово на Сретение Господа нашего Ис. Христа. Нач. Паки возглашает Пророк: праведник яко финик процветет.
    л. 12 об. В тойже день, Слово на Сретение Господа нашего Ис. Христа, от сказания евангельскаго. Нач. Се паки светло празднество наста.
    л. 16 об. Канон Внесению в церковь Господа нашего Ис. Христа. После каждаго стиха (числом 24) толкование.
    л. 26. Мес. тогоже в 3 день, св. отца нашего Тимофея прозвитера иерусалимьскаго о пророце Симеоне и еже: ныне отпущаеши раба своего. Нач. Се, возлюбленнии, ныне нам почтенаго в Луцине Евангелии видим правдиваго Симеона.
    л. 31 об. Мес. тогоже в 8 день, пророчество Захариино первонадесять. Нач. В осмый месяц втораго лета при Дарии бысть слово Господне к Захарии Варахиину сыну пророку. На конце краткое сведение о Захарии.
    л. 46 об. Мес. тогоже в 11 ден, Слово похвално о чюдесех предивнаго жития препод. отца нашего Димитрия чюдотворца вологодскаго. Нач. Приидете святое и честное постник сословие.
    л. 64. В тойже день, житие и жизнь препод. отца нашего Григория Синаита. Списано святейшим митрополитом кир Калистом. Нач. Иже убо благых мужей похвалам и славам хотети сподобляти и венцы о них плести.
    л. 108 об. Мес. тогоже в 14 день, житие учителя словеньску языку Кирила философа. Нач. Бог милостивый и щедрый, жадая покаяниа человеча, да быша спасени вси были и в разум истинный пришли.
    л. 140. В тойже день, Слово похвално на память святым и преславным учителем словеньску языку, сотворшему писмены ему и преложьшема на Новый (и) Ветхий Закон в языки их, блаженному Кирилу философу и архиепископу ианнонску Мефодию. Нач. Богу и Спасу нашему Ис. Христу многим и неизреченным человеколюбием. Житие и слово изданы в Чтен. Общ. ист. и древ. росс. 1865 и 66 г. под №№ Х и ХІ.
    л. 150. Мес. тогоже в 24 день, Слово на обретение честныя главы св. славнаго пророка и Предтечи Крестителя Господня Иоанна. Нач. Праведный, аще постигнет скончатися, в покои будет.
    л. 157. Мес. тогоже 29, препод. отца нашего Касияна Римлянина о разсужении. Нач. Понеже в долготу толико слово распростре наша любовь.
    л. 160. Тогоже препод. отца нашего аввы Касияна Римлянина сказание разсудно о злых осмих помышлениих. Нач. Первое воображение общежительствующих счинивше слово. Бесед 8.
    л. 186. Тогоже о воспоминании смерти и ненавидети мира и яже в мире. Нач. Братие и отцы, коль добро поучение, коль на пользу воспоминание, во еже подвизатися и бдети нам.
    л. 187. Блаженнаго Диадоха, епископа Фотикиа кипрьския Иллирика, словеса постническа, главизн 100. Следует разделение на 10 пределов. Далее озаглавливается:
    Блаженнаго епископа фотийскаго Диадоха главизны деятелныя разума и разсужениа духовнаго 100, коего ради подобает разума в предиявленное Господу наставляющи нас доспети свершение, да каждо иже по образу благовестническия притчя, словесное семя плодствуим. Нач. Всякого духовнаго, братие, вид ни да преходит вера, надежда и любовь. Книга Диадоха прекращается 66 главой. Письмо Германа Тулупова, послесловия нет