Рубрика: Рукописи хлопчато-бумажные. История Церкви и жития святых
Дата: 1630 г.
Кол-во листов: 322 л.
Примечания: Полуустав, в лист.
л. 1. Оглавление что в книге сей.
л. 3. Чюдеса препод. и богон. отца нашего Савы Освященнаго, числом 12. л. 15. Мес. декамъврия в 2-й день, пророчество Аввакума. Нач. Внятие, еже виде Аввакум пророк: доколе Господи воззову и не услышиши.
л. 19 об. Мес. тогоже в 3-й день, сказание о житии и отчасти чюдес исповедание препод. отца нашего игумена Савы, составльшаго обитель пресв. Богородица близ Звенигорода, идеже есть место нарицаемое Сторожи. Нач. Якоже убо царскиа утвари, златом украшени со многоценным камением, веселят очи зрящих нань. Соч. инок Маркелл, по поручению митр. Макария.
л. 36. Мес. тогоже в 4 день, Иоанна мниха и прозвитера Дамаскина Слово сказающее о святых и честных иконах ко всякому христианину и ко царю Констянтину Ковалину и на вся еретики. Нач. Понеже убо мнози начаша счиневати повесть, по блаженному апостолу Луце, о вере православней и державе церковней.
л. 57. В тойже день, Иоанна мниха Дамаскина о иже в вере усопших, яко яже о них бываемыя службы и благотворения ползуют их. Нач. Яже от снедей чистая и сладкая предлагаема множицею, не точию алчущая на снедь привлачать, но и есть егда уже насыщенны раздражают.
л. 76. Мес. тогоже в 7 день, житие иже во святых отца нашего Амбросия, епископа медиоламскаго. Нач. Хотящим и желающим правду соблюсти и правду и истину глаголати.
л. 86 об. Мес. тогоже в 7 день, повесть о житии и отчасти чюдес исповедание препод. отца нашего Нила столобеньскаго, новаго чюдотворца, иже есть на острову Селигера езера, в ржевском уезде под Осташковым, пожившаго блаженную свою жизнь в уединении. Списано бысть в Герасимове монастыре многогрешнаго инока рукою. Нач. Благословен Бог и Отец Господа нашего Ис. Христа. Впереди предисловие под заглавием: О сотворении житиа препод. отца нашего Нила Столобеньскаго, из коего видно, что житие писано Филофеем Пироговым, иноком Герасимова монастыря, около 1600 года. Последнее чудо о Исаии Травкове, быв. в 1559 году. Срав. Оп. рукоп. Царск. № 107 и гр. Толстова Отд. II, № 232.
л. 109. Мес. тогоже в 9 день, Слово на Зачатие св. Анны, егда зача св. Богородицу. Нач. Егда приближися время пророческих проповеданий скончати хотя о тайне утаене от века.
л. 114. Мес. тогоже в 11 день, житие препод. отца нашего Даниила Столпника, иже в Анапле. Нач. Преже всего убо любленицы праведно есть нам славити воплотившагося нас ради Бога и Господа нашего Ис. Христа.
л. 177. Мес. тогоже в 14 день, св. и пресл. мученика Филимона и Аполония. Нач. В лето третие царствующю Диоклитияну.
л. 189. Мес. тогоже в 15 день, мучение св. священномученика Елевферия. Нач. Сходящу же Андрияну от востока в Рим.
л. 197. Мес. тогоже в 16 день пророчество Аггея пророка. Нач. Во второе лето, при Дарии цари, в шестый месяц.
л. 199 об. В неделю св. Праотец. Нач. Еже по божественному Аврааму от книги Бытийскиа, богоугодне написане бывши Моисеом, премудрии и простии познавающе.
л. 201. В тойже день, память праведных Праотец от Адама и до Иосифа по родословию, такоже и пророк и пророчицам.
л. 208. Мес. тогоже в 17 день, мучение св. трех отрок: Анания, Азария, Мисаила, и Даниила пророка. Нач. Хощу ныне повесть благу повествовати Христовам церквам.
л. 214. О Вавилоне сказание. Нач. Послание от Ливуя царя, а во крещении Василия, иже посла Вавилон испытати.
л. 217. В тойже день, мучение и похвала св. три отрок. Нач. Похвалим благаго Бога, прославляющаго св. свои отроки.
л. 221. Мес. тогоже в 18 день, память иже во святых отца нашего Модеста, патриарха иерусалимскаго. Нач. Сей от православных прозябе родителей, от града Севастийскаго.
л. 223 об. Неделя пред Рожеством Христовым, Св. Отец. Нач. Се приспе, братия, честная память богоблаженных отец наших Патриарх.
л. 225. Мес. тогоже в 21 день, житие св. преподобныя Анастасия. Нач. Во дни Iустиниана царя Великаго бяше некая жена в Византии, Анастасии именем.
л. 228. Мес. тогоже в 22 день, мучение святыя Анастасия. Нач. Во времена Диоклитиана, нечестиваго царя, гонение бысть христианьско.
л. 231. В тойже день, мучение святыя Анастасия. Нач. Во дни Диоклитияна царя и снастолникама его Валерием и Гемоном первое беяше прогнание христианом в Римлянех.
л. 236. Мес. тогоже в 23 день, мучение св. мученик 10, иже в Крите. Нач. Бог иже над всеми и всех иже всяческая миру и числом устроил.
л. 242 об. Мес. тогоже в 24 день, св. преподобномученицы Евгении. Нач. Бяше си в царство Комодово, дщи Филиппа епарха римскаго.
л. 245. Мес. тогоже в 25 день, Слово на Рожество Господа нашего Iс. Христа, сказание св. апостола Иакова, брата Господня по плоти. Нач. Во дни оны изыде повеление от Августа царя написати вселенную всю.
л. 250. В тойже день, Слово на Рожество Господа Бога и Спаса нашего Ис. Христа. Нач. Радости и веселия духовнаго трапезу хощу представити полну сущу радости.
л. 255 об. В тойже день, Слово на Рожество Христово. Нач. Девическое торжество днесь, братие, язык на славу зовет.
л. 260 об. Иже во святых отца нашего Иоанна Златоустаго Слово на Рожество Господа нашего Ис. Христа. Нач. Исусу рождьшуся в Вифлеоме июдейстем во дни Ирода царя.
л. 271 об. Канон на Рожество Христово, творение кир Козмы, истолкован от пророческих речений и от апостольских преданий.
л. 279. Другий канон на Рожество Христово, творение кир Иоанна (также с толкованием). л. 288 об. Мес. тогоже в 27 день, мучение св. первомученика и архидиякона Стефана. Нач. Памяти добры, возлюблении, понудихомся написати первомученика Стефана житие и мучение.
л. 293. В тойже день, Слово Иоанна Златаустаго, архиеп. Констянтинаграда, похвала св. первомученика. Нач. Чювьственое убо солнце восия на земли.
л. 299. В тойже день, св. Григория, епископа Нисьскаго, омелиа о святем Стефане первомученице. Нач. Коль добро благих наследование, коль сладка веселиа изменения.
л. 309. Мес. тогоже в 30 день, мучение св. и блаж. Зотика, прокаженных от неповинныя смерти хранителя и питателя и прокаженных ради сам пострада. Нач. Сей бяше от стараго Рима, рода честна и славна.
л. 312. Мес. тогоже в 31 день, житие и жизнь препод. отца нашего пустыннаго Марка, пожившаго в горе фрачьстей, сущии обон пол Ефиопия, прямо языку хоттейску. Нач. Поведаша нам авва Серапион: сущу ми в внутреней пустыни Египта.
л. 322. Послесловие, см. № 655