Примечания: Полуустав крупный, в четверть. Для заставок в заглавии Евангелий оставлены пробелы. Статьи, предшествующия тексту Евангелия, теже самыя, какия помещаются и в печат. изданиях его. Порядок их следующий:
л. 1. Ведомо буди, яко четыри суть Евангелиа, и ниже множае сих, ниже умаленее.
– об. Сказание приемлющее всего лета число евангельское и Евангелистом приятие, откуду начинають и до где стают.
л. 3 об. Еже от Матфеа св. Евангелиа главы.
л. 6 об. Феофилакта, архиеп. болгарьскаго, предисловие еже от Матфеа св. Евангелиа.
л. 10 об. Господи Ис. Христе Сыне единородный безначальнаго Ти Отца рекый пречистыми Ти усты яко без Мене не можете творити ничтоже. Краткая молитва, сопровождаемая замечанием: сицевыя ради надежда прочитати долъжно есть св. Евангелие на къждо день.
л. 11 об. От Матфеа святое благовествование, – начинается самый текст Евангелия, весьма близкий к употребляемому ныне.
Главы – с показанием соответствующаго повествования у других Евангелистов – и предисловия (Феофилактовы) помещены и пред прочими Евангелиями. В первом Евангелии глав 68, во втором 48, в третьем 83, в четвертом 18. После текста каждаго Евангелия показано время его написания и число стихов. В конце Евангелия от Матфея л. 130: стихов 2600, издасться самемь тем по летех осьмих Христова възнесениа; от Марка л. 214 об.: еже от Марка св. Евангелие издасться по летех десятих Христова възнесениа, стихов 1600; от Луки л. 350 об.: стихов 2800, издасться по летех пятнадцатих Христова възнесениа; от Иоанна: еже от Иоанна благовествование издастся по летех 32 Христова възнесениа, стихов 2300. После сей приписи в конце Иоаннова Евангелия помещена еще другая, встречающаяся под № 46 и 68, именно:
л. 448 об. От деаний св. и всехвалнаго апостола и еуагелиста Иоанна Богослова. Нач. Иоанн же простер руку ят мя (Прохора) и въздвиже мя и рече ми: сяди одесную мене на земли. Кроме нынешних зачал и помянутых глав каждое Евангелие делится еще на пять отделений для чтения в каждый день недели, начиная с понедельника. О таковом чтении Евангелия, равно и Апостола, упоминает патр. константинопольский Филофей в послании к ученику своему. См. № 704 л. 318, № 756 л. 19. В книге Старчество № 808 л. 79 показан и Указ о (келейном) чтении св. Евангелиа, а затем и Апостола подобно тому, как пред чтением и по совершении Псалтири. За текстом евангельским следуют:
л. 450. Съборник 12-тим месяцем, сказуя главы (или зачала) коемуждо Еуагелию, избранным Святым и праздником. Месяцеслов, объемлющий не все дни, но только нарочитых Святых и праздников. Из русских и сербских Святых не упоминается ни одного, а из позднейших греческих и праздников: генв. 30, празднуем вселенскых учителей св. триех святитель: Василиа Великаго, Григориа Богослова и Иоанна Златаустаго; маия 9, пренесение честных мощий иже в святых отца нашего Николы; август. 1, происхождение честнаго креста, и 16: память пренесение нерукотворенаго Образа Господа нашего Ис. Христа от Едеса в Цариград.
л. 462. Указание Евангелий с недели о мытаре и фарисее до великаго поста, затем сказание суботам и неделям св. поста и в страстную седмицу.
л. 464 об. Евангелиа (утренния) въскресна 11.
л. 465. Сказание, како чтутся Еуагелиа въскресна от Пасхы до всех Святых, потом показание воскресных чтений из Апостола и Евангелия (по неделям) с означением гласов, оканч. замечанием: Подобает ведати и се, яко не держит церкви вселенскаа ни на блаженах, ни на литургиях чести апостол и евангелие на всяк день Святым, и проч.
л. 467 об. Еуагелиа различна в память Святым.
л. 468. Еуагелиа различна на всяку потребу.
л. 469. Два примечания, встречающияся под № 46 л. 90 и 91: 1-е, на 12 Еуагелиа святых страстей. В начале глаголется: слава Тебе Господи, по конци же коегождо Еуагелиа глаголемь: исполаити, таже: слава длъготерпению Ти Владыко, слава длъготерпению Ти Господи, слава долготерпению Ти Владыко, слава долготерпению Ти Святый; 2, Указ, како чтутся тетра-Еуагелиа великыя неделя на часовех. Матфей на два часа, на 3 и 6-м, Марко такожде, на 9 и на 3, Лука на три часы, на 6 и на 9 и на 3, Иоанн на 6 и на 9, не весь еуагелист, но до страстнаго еуагелиа 1-го, и проч. Послесловие киноварью: В лето 6980 (1472) мес. августа 27, на память препод. отца Пимина, при благоверном В. Князе Иване Васильевичи и при архиеп. Филипе, написана бысть книга сиа, рекомая тетра-Еуагелиа в обители Живоначалныа Троица Сергеева монастыря, а повелением старца Фегноста, а написал дияк нарицаемый в св. крещении именем Еремиа. И аще ся буде где описал недосяжением ума, или с другом беседуа, или възрением ока, и вы господа отци и братиа, честная господа священноиноци, попы и диакони и благоразумнии дияци, исъправливаа чтите Бога ради, а мене грешнаго не клените