Свято-Троицкая Сергиева Лавра

Ф.304/I №186. Сочинения преп. Григория Синаита, с прибавлением

  • Рубрика: Рукописи хлопчато-бумажные. Отцы Церкви
  • Дата: XV в.
  • Кол-во листов: 193 л.
  • Примечания: Полуустав, в четверть.
    л. 1. Житие и жизнь препод. отца нашего Григориа Синаита съписано святейшим архиеп. Костянтиняграда кир Калистом. Нач. Иже убо благыих мужей похвалам и славам хотети сподобляти и венце о них плести. См. № 116 л. 267.
    л. 50. Григориа Синаита главы с краигранесием зело полезны, ихже краигранесие есть сие: словеса различна о заповедех, велених, прещених и обетованих, и еще же и о помыслох, и страстех и добродетелех, и еще же и о безмолви, и молитве, имже краегранесие се, глава 1. Нач. Словесну убо быти кому или быти по естеству, якоже бе прежде чистоты и нетлениа, невъзможно. Глав 142.
    л. 104 об. Толк о еже яко несть наша брань к крови и плоти, и что есть брань, и кто воин, и всеоружество Божие. Нач. Станище есть добродетелем розстоание. С обор. след. листа раскрывается учение: о душевнем тричястии; о помыслох, имиже всяк грех съврьшается. Сверху над сими статьями киноварью написано: Иоан Дамаскин.
    л. 107. Сказание малое о безмлъвии в главизнах 15-тих, глава 1. О образех молитвы. Нач. Два образа суть съединениа.
    л. 119 об. О безмлъвии главизны, глава 1. О еже како подобает седети в безмлъви. Нач. Овогда убо на столе множайшаго ради труда. Глав 6.
    л. 126. Ведение известно о безмлвии и молитве, и еще же о знамених благодатных и прельстных, и что различие теплоте и действу, и яко кроме наставника удобь съвъходить прельсть, глава 1. Нач. Подобааше убо нам рещи, по великому учителю, никакоже требовати еже от писаниа помощи. Глав 12.
    л. 135 об. О прельсти, в немже и о иных многых винах. Нач. Зри убо, яко хощу тя известно ведати о прельсти, еже ухранитися от нея.
    л. 141. Въпрос: Что сътворим, яко преобразуется бес в ангела света и прельщает человека? Следует ответ.
    л. 141 об. Нравы Божиаго промысла. Нач. Вся от Бога, и печалнаа и недостойнаа, н ова благоволением, ова же смотрением, ина же попущением.
    л. 142. О самовластии нашем. Нач. Бог человека самовластна създа, словом и премудростию почьт.
    л. 143. О четырех священноначяльствих, и колижды священноначяльство глаголется и елижды разделяется, уставное видение. Нач. Вина убо всем Троица.
    л. 143. О коегождо священноначяльством нареченьи и чине. Нач. Якоже убо по ангельскому священноначальству, единьству сущу.
    л. 144. О церковном священноначяльстви. Нач. Церковное же священноначальство образно суще.
    д. 144 об. Кое есть среднаго единственаго жительства устроение. Нач. И правии убо суть средняго устроениа действъвнаго, певци и песнодавци и служебници.
    л. 145. Толк о священноначяльстви. Нач. Священноначалие есть съборне рещи священнаго дара, духовнаго же и телеснаго приятие и подаание.
    л. 145 об. Что есть единьственаго жительства еже по добродетели священноначяльство и како съврьшается. Нач. Образное убо церковнаго чина священноначяльство три имать силы благодатныя.
    л. 146 об. Толкование о различии священноначяльнаго устроения. Нач. Възыщем, како предсуди слово и вышше показа церковнаго священноначальства.
    л. 148. Что есть образ иночьскаго жительства, и что образованиа коегождо истина. Нач. Пострижение убо власом являет всех помышлений и печялей житейскых отъятие.
    л. 149. Кое есть еже по иночьскому жительству священноначялие и како по добродетели сътворяеться. Нач. Образное убо священноначяльство образы едины священноначяльствуя.
    л. 149. О образе зрака иночьскаго одеаниа. Нач. Очрьненое же иночьское одеание многообразно имать образное видение.
    л. 149 об. Что суть образы церковнаго священноначяльнаго устроения. Нач. Понеже чины обоих образни суть.
    л. 151 об. Уставы боговидителны. Нач. Чаша есть юже кровми болезни смертныа.
    л. 151 об. О повинованьи и послушании. Нач. Повинование есть Христови работание, ангелское делание.
    л. 153. Главизны о сънныих искушениих. Нач. Въпрос: Колижды истицателный грех бываеть грешное и безгрешное?
    л. 154. О еже како подобает възимати милостыню безмлъвнику. Нач. Иже наедине седяй и ядый любовь длъжен есть по седмих образох милостыню приимати. В конце киноварью: Дозде Синаитова.
    Прибавления:
    л. 155. Повесть полезна от Патерика. Нач. Брат подвижник прииде от страны и пребывааше в келии мале в горе Синаи.
    л. 157 об. Повесть от Патерика отца Макария. Нач. Отца Макариа александрьскаго ученик поведа нам сице, яко некогда, рече, ходящим нам в пустыни с отцем моим.
    л. 161 об. Повесть полезна от патерика. Нач. Инок некый поведа нам, глаголя, яко шедшу ми иногда к св. Феодориту, патр. антиохийскому, и понужену ми на снедь.
    л. 165 об. Слово иже в святых отца Макария. Нач. Велиа благодать Божиа умиление на съгрешающая, суть бо и в съгрешающих различиа душам.
    л. 167 об. Исправлениа св. Отець. Нач. Ошелници иногда мудрии и духовнии, 12 числом, събрашяся въкупе и испросишя себе рещи, яже исправи кождо в келии своей. См. № 37 л. 117.
    л. 170. Блаженнаго инока Анастасиа Синайскыа горы Слово о шестом псалме, речено же бысть в въход святыих пост. См. № 175 л. 391.
    Впереди на белом листе: Живоначялныя Троицы, в самом конце: Сергиева монастыря