Примечания: Полуустав четкий, в четверть.
Заглавие: Препод. отца нашего Симеона, Новаго Богослова, игумена бывшаго манастыря ограды св. Маманта (при слове 7 прибавлено: ксирокерскааго).
л. 1. Слово 1. О началожительстви зело полезно и спасено, подобно ельма мира и иже в мире отрекшихся и к иноческому житию притекших, и учително новоначялным, решително же и съвръшеннейшим. За исключением сего слова, в ркп. № 180 помещеннаго на конце, порядок слов тот же, числом 22, хотя писцем насчитано по ошибке 21. После них следуют:
л. 98. Главизны (числом 49) Симеона Богослова. Нач. Многое и безвременное и безгодное съкрушение сердца помрачает и смущает смысл.
л. 108. Тогожде. Нач. Аще отрещися въсхощеши мира.
л. 112. Тогоже о молитве. Нач. Въход обрете диавол с бесы.
л. 115. Тогожде о молитве. Нач. Трие суть вниманиа и молитвы образи.
л. 122 об. Варсануфиа. Нач. Аще не внутреннее делание с Богом поможет человеку, всуе к внешнему труждается (листы 123 и 124 порожние).
Прибавления:
л. 125. Житие и жизнь препод. отца нашего Симиона, иже на Дивне горе бывшаго чудотворца. См. № 83 л. 104.
л. 261. Мес. иуниа в 12 день, житие и подвизи препод. отца нашего Ануфриа пустыннаго, написано Пафнутием иноком и ошелником. См. № 167 л. 454.
(листы 288–290 порожние).
л. 291. Наказание св. Илариона к отрекшимся мира Христа ради. См. № 175 л. 468.
(лист 321 порожний).
л. 322. Препод. отца нашего Стефана фивейскаго о отрекшихся мира и аже в мире, (с л. 323) заповеди к хотящимь спастися. Нач. Первое убо не имей приближениа с женами, яко да не сгориши огнем ея.
л. 333 об. От Патерика. Нач. Глаголаше нам св. Антоние в поучении своем ползы ради, яко едино лето съвръшено молихся Богу открыти место праведных и грешных.
л. 334. О авве Арсении. Нач. Авва Арсение, и еще сущу ему в палате цареве, помолися Богу, глаголя: Господи, настави мя, како спасуся?
л. 335. О авве Агафоне. Нач. Вниде иногда авва Агафон в град продати малы съсуды и обрете при пути прокажена некоего. На поле перваго листа против заглавия другою рукою: Поминати арьхимарита Иону. Внизу л. 294–296 иным современным почерком: Чернец Денис крылашенин Саватиевы пустыни книгу продал и руку приложил. Порущик Ильинской дьякон Дмитрей руку приложил. В конце ркп. опять другим небрежным почерком: Пятницкой поп Федор книгу продал, руку приложил