Примечания: Полуустав, в четверть. Первая книга сходна с № 156, вторая, начин. с л. 214, с № 163. (После л. 8 недостает 7 листов). Прибавления: л. 362 об.–374. Отселе главы св. Исаака Сирианина, именно: Слова 63, 68, 10, 20, 9, с темиже заглавиями, какия показаны в след. № 172.
л. 374. Св. Нила от Приточь еже ко иноком. Нач. Невъздержание брашен пресещает пост, разлияние же блуда отъемлеть въздержание с молитвою. Изречений 104, последнее из них: Близь есть конець, ленивый да готовится к ранам. См. окончание послесловия № 156.
л. 379. Тогоже о осмих помыслех. Кроме 8 и 18 параграфов, что под № 156 л. 249, здесь помещено еще 110, как и под № 124 л. 257.
л. 388 об. Препод. отца нашего Стефана фивейскаго о бдених всенощных еже в Святыя неделя и в праздникы Господьскыя учиненых, повестси чюдны зело. Там же № 156 л. 225.
л. 390. Епифания еромонаха обители Калистратовы о житии и о воспитании и летнаго показаниа преч. и преблагосл. Владычице нашея Богородици и Приснодевыя Мария. Нач. О въистину и истинной Богородици и Приснодевеи Мари мнози поведаша Пророци. Замечание о сей статье написано Максимом греком (см. № 663 л. 83) вероятно по сему чтению; на поле есть греч. приписки, см. еще ниже.
л. 373. По окончании слов Исаака Сирина послесловие: Седини, ни власов белость, но душевная добродетель; о человече, поминай последняя области трии лакти; не обесчести мужа в старости его, ибо и от нас сътареются, не забывай трудившагося, и сам тоеже получиши, поминай трилакотную дверь, еюже проити должни есмы в мире сем. Приимый Христос мой благодарьствене въдовыя две цате, от усердиа въвержены, сице и ты приими и оть нас. Приими благородне душею и в добродетелех украшеный, всечестный во иноцех кир, имерек, от нашея грубости малое послужение твоей святыни. Ихже бо вжелел еси славословити, и сих ходатая да имаши молитвенники к Христу, и от Бога даною темь благодетию да будеши наставляем и укрепляем в душеспасеную ти пользу. Нас же грешных памятуй молитвъным възмездием, мы бо грубии; аще не у достигохом множайших, но обаче твою о Христе духовную любовь не мимотекаем забвением, не мимо теку ми бо писмены, назнаменал еси духовную ти любовь в души нашей и сердци. И сего ради молим и молити должни есмы, да будет Господь с тобою и с духом твоим, аминь. За сим заключение, что в конце ркп. № 165, а по окончании кн. И. Лествичника – из Диоптры, что под № 46. На первом порожнем пергам. листе написаны погречески (д. б. Максимом греком) имена antíchristoy: Teitán, Lampétis, Benedíctos, и проч., несколько ниже тоюже рукою:Аще хощеши уведати имя писавшаго, се и то написую ти и счет обрящеши: осмь писмен имать, и суть от них сьгласна пять, троесложно есть, последняя и средняя по три писмена имать каяждо прочаа же вящшаа, всего же число есть сторицею трищи три и десятины дващи четверицею, рекше все число и счет сих 980. Препод. Максим грек не мог разгадать этой анаграммы. См. № 201 гл. 115. На обор. тогоже листа другим почерком: Сиа Лествица с Дорофеем Медведева Висариона попа. См. № 109