Примечания: Полуустав, в четверть.
л. 1. Сказанье главизнам св. отца нашего аввы Дорофея.
л. 2. Слово 1. Послание к брату впросившю послатися ему обретеная словеса препод. отца нашего аввы Дорофея. Нач. Хвалю усердье, блажю еже о блаземь тщание, и божественыя ти и добролюбныя яко воистину душа, брате вожделенне.
л. 6 об. Слово 2. О отци Досифеи. Нач. Блаженый по истинне авва Дорофей, иночьское с Богомь житье облобызая в общее житье отца Серида отиде.
л. 15. Слово 3. Препод. отца нашего аввы Дорофея учения различная к своим ему учеником, отшедши ему от обители аввы Серида и свой с Богомь оставившю монастырь, по скончании отца Иоанна, глаголемаго пророка и конечнаго молчалника отца Варсанофия о любви. Нач. Исперва егда створи Бог человека и положи и в рай, якоже глаголеть божествное писание.
л. 32 об. Слово 4. О смиреномудрии. Нач. Рече некый от старець: прежде всего требуим смиреномудрия.
л. 42 об. Слово 5. О свести. Нач. Егда створи Бог человека, всея в онь нечто божествно.
л. 47. Слово 6. О божествнемь страсе. Нач. Глаголеть в Сборных св. Иоан: свершеная любы вон изганяеть боязнь.
л. 61. Слово 7. О том, яко не лепо есть кому ставити свой разум. Нач. В притчах глаголеть: имже несть кормьника (в др. списках: окръмлениа), падають якоже листвие.
л. 69. Слово 8. О том, еже не судити искренему. Нач. Аще быхом поминали, братие, словеса св. старець, аще быхом поучалися в них присно, не быхом удобь ленилися о себе.
л. 78. Слово 9. О еже укаряти себе, а не ближняго. Нач. Взыщем, братие, откуду когда убо услышить кто глагол скорбен и пренесеть его без смущения, якоже не слышав отнудь.
л. 87. Слово 10. О злопомнении и ярости. Нач. Отци рекоша, еже страшно есть иноку еже гневатися, такожде и еже опечалити кого.
л. 93 об. Слово 11. О лжи. Нач. Хощю вам въспомянути, братие, о лжи мало, вижю бо вас не велми тщящеся блюсти языкь свой.
л. 101. Слово 12. О еже с разумом и трезвлением шествовати путь Божий. Нач. Попецемся, братие, о себе, трезвимся; кто даст нам време сие, аще погубим е.
л. 109 об. Слово 13. О еже спешити скоро отрезовати страсти прежде даже не обыкнути зле в них душею. Нач. Поставим нашь ум, братие, якоже суть вещи и блюдете, да не обленится.
л. 120. Слово 14. О страсе будущия мукы, яко подобаеть хотящему спастися, николиже бес печали быти о своем спасении. Нач. Внегда болехь ногама моима и неможах от них, неции от братья вшедше посетиша мене.
л. 130 об. Слово 15. О том, яко подобаеть без смущениа и благодарне терпети искушения. Нач. Добре рече авва Пимин, яко знамение иноку в искушениихь познавается.
л. 139. Слово 16. О наздании и подобословьи душевных добродетелей. Нач. Писание глаголеть о онехь бабах, иже оживляху мужьскый пол Израильтяном.
л. 151 об. Слово 17. О св. постех. Нач. В законе повеле Бог сыном Израилевым; да на коеждо лето десятьствують, елика аще стяжуть.
л. 157. Слово 18. Толкование речем св. Григориа, певаемом со образом на св. Пасху. Нач. Сладостне глаголах вам мало о псалмех, ихже поем, да не глумитеся в гласе.
л. 162 об. Слово 19. Толкование глаголом св. Григориа, певаемым на св. мученики. Нач. Сего ради добро есть, братие, еже певати от словес св. богоносець.
л. 167 об. Слово 20. К некоторым седящим в кельях, въпросившем его о посещении братия. Нач. Глаголють отци, яко еже седети в кельи половина есть, и еже ходити к старцем половина есть.
л. 172. Слово 21. О иже в монастырех наставницех и о ученицех, и како подобаеть наставляти братию, и како наставником повиноватися. Нач. Аще еси настоятель братиям, пецися о них в согбени сердци и милосердьи щедрот.
л. 175. Слово 22. О имущем келарную службу. Нач. Аще в ярость и злопомнение впасти не хощеши, пристрастие отнюдь не имей о вещех.
л. 178. Слово 23. Глаголи различни вкратце велми полезни. Нач. Глаголаше авва Дорофей: невозможьно есть, имущему свой разум или свой помысл, повинутися или последовати доброму делу искреняго.
л. 180. Слово 24. Послания различна к брату, впросившю его о нечювьствии душа и о сякновении любве. Нач. О нечювьствии душа, братиа, частым прочитанием божестъвных писаний побеждается.
л. 181. Слово 25. К брату утешняему от напасти. Нач. Первее убо, чадо, не вемы смотрениа Божия, и должни есмы попустити ему устроение еже о нас. К томуже брату следует еще 7 посланий и
л. 184 об. К немощну некоему, приемшему различная помышления о устраяющих яже на потребу его. В конце посланий киноварью: Книгы святаго Дорофея конець. Слава Ти Боже нашь, слава Ти. И пакы реку: слава Ти. В непосредственной связи за сим повесть: О иже от юностна взраста постившася и гордости ради отриновена. Нач. Имяше некый от отець брата мирянина и скончавшюся ему, остави сына трем летом сущая, и прият старець отроча в пустыню.
л. 186. Слово к женам, да будут молчаливия. Нач. Послушайте жены заповеди Божия и научитеся молчати, да спасете свою душю.
л. 187. Слово о злых женах. Нач. Что есть жена зла? купница бесовьскаа, торг адъв, царь сквернам, воевода неправдам и т. д. до конца. Русское. Последния два слова о женах приписаны другим небрежным, также древним, почерком