Примечания: Полуустав четкий, в лист, заставки киноварныя из перевитых кругов. Начальныя 30 листов сходны с печат. изданиями острожск. 1596 и московск. 1641 г., также с рукоп. Рум. Муз. стр. 245–249 и Царск. № 177, о конечных 5-ти сказано ниже.
Иже в святых отца нашего Иоанна, архиепископа Константинаграда, Златоустаго.
л. 1. О Непостижимем, беседа первая. Нач. Что се, пастырь не предстоить и овця с мнозем благочинием стоят.
л. 5 об. О Непостижимем, беседа втораа. Нач. Пред мноземи деньми кь неподобнымь глаголах, таже кь Иудеомь.
л. 14 об. О Непостижимем, яко не бе Божие схоженье кь Серафимомь, беседа третиа. Нач. Трудолюбнии от земеделник внегда аще видят древо бесплодно и непитомо.
л. 23. О Непостижимем, беседа четверьтая. Нач. Довлеше убо преже показавшю Бога непостижима суща человекомь.
л. 31 об. О Непостижимем, беседа пятая. Нач. Вънегда аще хощет кто длъжайшая беседы ятися и многых требующа словес.
л. 41 об. О Непостижимем к неподобнымь, беседа шестая. Нач. Един вам побеседовах день и от дне оного сице вас възлюбих.
л. 48. На Иудея, Слово пръвое. Нач. Хотех вам отдати днесь останкы притчи, о нейже прежде беседовахом.
л. 62. К Иудеом о трубах пасхы их, еже речено бысть в Антиохии в велицей церкви, слово второе. Нач. Пакы страстнии и всех человекь окаанейшии хотят поститися Жидове.
л. 72. На Иудея, слово третие. Нач. Откуду нам множайший събор бысть днесь, к истязанию обещаниа усретосте.
л. 92. На Иудея, слово четвертое. Нач. Зверие, дондеже убо в чащах горскых пасутся, и яже кь человекомь брань не навыкше.
л. 104. На Иудея, слово пятое. Нач. Убо приасте ли сытость иже на Иудеа брани, или хощете и днесь да тояже притча имемся пакы.
л. 116. На Иудея, слово шестое. Нач. Мимо иде пост иудейскый, пачеже пианство жидовское.
л. 133. И бысть в лето, в неже умре Озиа царь, видех Господа седяща на престоле высоце и превъзяте и Серафим стояху окрест Его, слово первое. Нач. Радуюся, сътекающася вас зрю на послушание божественых словес.
л. 138. Похваление пришедшиимь в церковь, и о благочинии иже в славословлених, и о еже видех Господа на престоле высоце и превъзнесене, слово второе. Нач. Много зрю тъщание показующа вас в дело привести яже преже нами реченая.
л. 148. О речении пр. Исаиа глаголющим: и бысть в лето, в неже умре Озиа царь, и проч. и похвала града Антиохиа, и на възбраняющаа бракь божественое указание, слово третие. Нач. Светло нам днесь позорище бысть и просвещено събрание, чтоже убо есть виновное?
л. 158. От первыа Паралипомены глаголющаа: възнесеся сердце Озиино, и о смереномудровани, и яко подобает не надеатися добродетелному, и колико зло есть възношение, слово четвертое. Нач. Благословен Бог, яко и при нашем роде израстоша мученици.
л. 165 об. О речении пр. Исаиа: видех Господа, и указание яко по правде проказися Озиа, недостойне покадив, еже не леть есть царем, но иереомь, слово пятое. Нач. Принеси днесь, да иже о Озии повестем отдамы конець.
л. 171. О Серафимох, слово шестое. Нач. Едва некогда яже о Озии препловахом пучину, едваже препловахом.
л. 178. Слово по каландох в прочии на упивающаяся и о Лазоре, слово первое. Нач. Въчерашний день, праздник сущ диаволий, сътвористе праздникь духовен.
л. 196. О богатем и о Лазаре, и яко душа нуждьно съмертныих не бывают бесове, и о суде и о милостыни, слово второе. Нач. Удивихся любви вашей, егда еже о Лазаре преже подвигох слово.
л. 206. О Лазаре, и чьсо ради не рече: приал еси благая своа в животе своемь, но въсприал еси, и почто праведници убо в беды въпадають, грешници же от сих убегають, слово третие. Нач. Неприлучшаяся нас ползова яже о Лазаре притча, богатыа и нищиа.
л. 222. О богатом и о Лазаре, и яко съвесть обыче нам въспоминати древняя съгрешениа, и о Иосифе, слово четвертое. Нач. Лазаревы притчя конець нужа днесь отдати, вы бо убо равно всесвершено быти нами непщуете.
л. 233 об. О покаани к иже на конскаа ристаниа ошедъшим, и о чьтени еуагльском глаголющим: вънидете тесными враты, яко широкая врата и пространный путь отводяй в погыбель, и мнози суть въходящеи ими, и наконець о Лазаре, слово пятое. Нач. Хощу обычнаго пакы коснутися учителства и духовную вам предложити трапезу.
л. 244. О Давиде и о Сауле, и о незлобоименстве, и еже подобати пощядевати врагы, и ниже не сущимь ту глаголати о них зле, слово первое. Нач. Егда летное некое и жестоко распаление в телеси въздигшеся сълучится.
л. 255 об. Яко велие благо есть, не еже проходити тъчию добродетель, но и еже хвалити добродетель, и яко болшее постави оделение пощядев Саула Давид, нежели егда Голиафа низложи, и яко себе паче нежели Саула ползова се сътворив, и ответование его еже к Саулу, слово второе. Нач. Вы убо прежде похвалисте Давида о незлобоименстве его, аз же вашей удивихся приазни и друголюби.
л. 263. Яко блазнено есть еже на позорища въсходити, и яко прелюбодея свершены сътворяет, и яко печали и брани есть виновно се, и яко всякь вид незлобоимениа превъзыде Давид в еже о Сауле, и еже терпети грабление крепце еже даяти милостыня есть равно, слово третие. Нач. Многы мня от иже первее оставльших нас и на позорища законопреступнаа ошедших.
л. 279. О непорочнем и блаженем Иове, беседа первая. Нач. Прииде нам летный днесь вселенныа страдалець.
л. 284. О праведнемь Иове, беседа втораа. Нач. Великия от вещей великых требуют и повестей.
л. 289. О непорочнемь и праведнемь Иове, беседа третиа. Нач. Принеси и мы коснемся обещаниа и вы послушаниа.
л. 297 об. О благочьстивемь и непорочнем Иове, беседа четвертаа. Нач. Всюду убо и над всеми якоже рещи божествеными повестьми. В обоих печатных изданиях: Дозде скончася книга слов блаженнаго Иоанна Златоустаго, глаголемая Маргарит. Затем прибавлено: Тогоже некоторыя слова от прочых богодухновенных писаний его избраны, зело душеполезны с вниманием прочитающим. Сих слов 14, в нашей рукописи 5, из них одинакия два (см. ниже):
л. 308. Слово иже от книг глаголемых Маргарите, емуже начяло о създани Адамове, и како приат душу, и о страсти Спасове. Нач. Добри тръпениа труди и добрейшии плоди, иже трудом последуа.
л. 313. Слово о Адаме, яко прежде снести ему от древа разумнаго ведяше, кое зло, кое ли добро, и еже в дому поучитися яже в церкви глаголемаа. Нач. Люблю убо пост, понеже мати целомудриа есть.
л. 315. Слово, чьсо ради древо разумно добру и злу наречеся и како разумеется, еже с Мною еси в раи. Нач. Много милих вчера вашю любовь помнити глаголемая.
л. 321. Оглашение кь хотящимь крещатися и о притчи винограда. Нач. Зря в стаде верныих примешены тужда овца. ново знамение небеснаго пастыре на лице имящи. В прибавлении к печат. изданиям слово 1.
л. 328 об. Слово о покаянии и умилении, и яко скор Бог в спасение и късен на мучение, в немже повесть о Арааве блуднице. Нач. Всегда убо блаженный Апостол, божественный и небесный приемля языкь, и мноземь смотрением еуагльское слово проповедуеть. В печат. изданиях слово 8. Прибавления не относящияся к книге:
л. 340. Сказание известно о чюдесехь пресв. Владычица нашя и госпожи пресв. Девы и Богодици Мариа, еже пречистою и честною ея иконою сдеяся, яже Римлянины нарицатися обыкши. Нач. Вся убо летом, елико под летом по роде и роде бываема.
л. 357. Повесть полезна от древняго съписаниа сложена, въспоминание являющи преславно бывшаго чюдеси, егда Перси и Варвари царствующий град облегоша бранию, иже и погыбоша, и проч. См. № 142 л. 252.
л. 365. Иже в святыхь отца нашего Кирила, архиеп. александрьскаго, Слово на св. праздникь вербьный и о жребяти. Нач. Царьскый, вернии, днесь приход празнующе, боголепно царя срящем.
л. 373. Севериана епископа авалъскаго о древе спасенаго креста, где обретеся и како бысть. Нач. Ищут неции, откуде убо древо спасенное бысть? Сказание апокрифическое.
л. 375. Иже в святыхь отца нашего Георгиа, архиеп. никомидийскаго, в еже стояху при кресте Исусове мати Его и сестра матери Его и в боготелесное погребение Господа и Бога и Спаса нашего Ис. Христа. См. № 145 л. 188.
л. 390. Иже в святыхь отца нашего Епифаниа, архиеп. кипрьскаго, Слово в св. и великую суботу о погребении тела Господа нашего Ис, Христа, и о Иосифе иже от Аримафеа, и о Никодиме, и о успении Господа нашего Ис, Христа и гробнемь положени по спасеней страсти, дивне бывши въстании. Нач. Что се днесь безмолвие много на земли?
л. 401 об. Мес. октября в 20 день, память св. великомученика Артемиа, мучение святаго. Нач. Иже великаго и славнаго мученика Артемиа повествовати хотя, мужа доблести и страдания. В конце 6 чудес. л. 435. Мес. априля в 1 день, житие препод. матери нашей Марии егупетскыа, Списано Софрониемь иерусалимьскымь. См. № 34. л. 157