Примечания: Полуустав в два столбца, в лист. Для заставки или заглавия оставлен пробел. Ветхие листы по краям обложены белою бумагою.
л. 1. (Иоанна Злато)устаго (о прьвемьнадес)яте псалме (и о словеси реченн)ем в Де(аниих, бысть) же наутриа съ(братися старе)йшинам (их, и о хром)ци седящем (у красных) врат. Нач. (Егда из чисту) устьну (исходит моль)ба и от срдь(ца несумнива) умеет (дойти до не)ласкаема(го уха Господня). Слова в скобках, в ркп. заклеены бумагою, дополнены из Златоструя Библ. Царск. № 176, слово 108.
л. 6 об. Слово 53. О муках. Нач. Потъщимся, възлюблении, убежати вечныя мукы: не сътворил бо Бог мукы, да ны въвръжет, но да въпадша изведет.
л. 13. Слово 54. Яко вечна есть мука. Нач. Не мало нам стязание о предлежащиим, но еже и о делесех нуждьно, и егоже вси ищут человеци, аще кончина коли будет геенскаго огня.
л. 16 об. Слово 55. Обычно казати. Нач. Възлюблении, всех испытание будет с истязанием, аще и мало преспееши множайшааго, любо и мало что буди, не имать Бог презрети.
л. 20. Слово 56. О кресте и о отвержении Петрове. Нач. Потребно есть в се время и долг Иовов въздати и славу крестъную съповедати.
л. 23. Слово 57. Яко иже сам себе не обидить, никтоже может обидети его, и о св. трех отроцех повесть. Нач. Веде, яко дебелейшем и о земьскиих точию зияющем и чювственам сластем работающем, а умныих не зело держащемъся, пречюдно слово се.
л. 36. Слово 58. О въчеловечении Господа нашего Ис. Христа и указание, яко над коюждо страною приставлени суть ангели. Нач. По истине явися нам благодать Христова и съвосиа нам сила благочестиа.
л. 50 об. Слово 59. О словеси реченем: довлееть ти благодеть моя, сила бо моя в немощи съвръшаеться. Нач. Егда все сътроенаго сего мира исперва Бог творяше чюдеса в чюдесех створил не по закону естьственому работая, но властию силы все деа.
л. 60. Слово 60. Егда исцели Христос слепця, и о суде и о милости. Нач. Многа и различна суть св. книг учениа, едина же благодать сияющи на всех.
л. 68 об. Слово 61. О том, яко изиде сеа и сеят и прочее. Нач. Девьствена нива, егда от хытра делателя воловнаго сделаниа ралом обреждена.
л. 72. Слово 62. В суботу пентикостную утешно о умерших, и о утешении хвалебнии, и о възбранении безгоднаго плача неверных. Нач. Перваго человека Бог створи со всею тварию и паче всея твари почесть ему створи.
л. 83 об. Слово 63. О горлици и о церкви. Нач. Горлиця пустынелюбьная, егда в чащах живущи, призываеть подружие си жалостьными ласками, раздолия оглашающи.
л. 88. Слово 64. О Сауле и о Самаряныни. Нач. Телесный долг весело възращаем сугубо веселие творить.
л. 93 об. Слово 65. О рыбах и озере генисарефьстем, и о ловитве рыбней, и о Петре. Нач. Тогда учитель хвален, егда ученик покорив, тогда ученик въгодив, егда учитель спешней.
л. 99. Слово 66. Исправительно о помнящаго злая, и яко злопомнящаго ничтоже пуще, и како подобает си отсекати. Нач. Услышим лихоимьци, к нам бо слово, услышим немилостивии и суровии, яко не инем есми сурови, но собе.
л. 101. Слово 67. Яко подобает нынешних небрещи и любити будущаа, и сказание житийскых и иночьскаго жития. Нач. Да аще убо и се ни прилежало, не тако их желати бе подоба.
л. 105 об. Слово 68. О том, еже мнози хулят, ихже многажды глаголах вам, ныне же и плачя глаголю врагы креста Христова, ихже конець пагуба, ихже Бог чрево и слава в студе их мыслящеи земнаа. Нач. Ничтоже тако неключимо и чюже христианину, якоже отрады и покоя искати. За сим должно следовать Слово 69 о Святей Троици на св. Пасху, но писцом замечено, что оно преступлено. См. ниже л. 201.
л. 109. Слово 70. О лжих пророцехь и о лжих учителех и о безбожных еретицех, и о знамении скончаниа века сего, и исходящу святому от телеси и показающу доброе въистину исхождение. Нач. Болезньно слово, якоже и последнее мне явися, но и многы радости исполнь.
л. 130 об. Слово 71. О молитве. Нач. Въси убо ведять, яко начаток всему добру молитва есть.
л. 135 об. Слово 72. О крещении к неверующим, от еуагельскых св. указаний. Нач. Якоже бо и с Христом ядуще и пиюще едину трапезу просто ничтоже не творим, но алканием трезвимся и молбами и чистотою многою строимся. На обор. л. 136, на поле, мельчайшею скорописью замечено писцом: Кто почнет правити сий стлъпець, да пройдет его трижды.
л. 139. Слово 73. О блажене мужи. Нач. Блажен мужь, иже не иде в совет нечьстивых.
л. 142 об. Слово 74. О кроткых и тихых и гневливых. Нач. Не тольма бо человеци на благодеаниа урищутся, якоже боязнию въстягнутися и искажутся.
л. 145. Слово 75. Да не забываем грех сътвореных присно, мощно бо ны есть, любо и тьмами грех имуще, покаатися и начьншим, но не кончавшим, то прияли суть мьзду. Нач. Се же глаголю, да не послушаем точию, но да и разумеем.
л. 147. Слово 76. О том, како подобает нощию въстаяти на молитву всякому христианину. Нач. Къде суть убо жены, яже всю нощь спять? кде ли мужи, иже на другую сторону не обращаются, но лежать на одрех, яко мертви?
л. 150. Слово 77. О церкви и о церковницех, еже есть лепо прежде всего в дому строити. Нач. Такы убо отходы нам бы творити, что ли меню отходы.
л. 152 об. Слово 78. Како достоить в церкви стояти на молитве. Нач. Что убо будет страшьнее сих вещей, церквы бо небо есть.
л. 153 об. Слово 79. Еже в печяли не стужати си, и печаль акы добру жену имети. Нач. Да не тужим убо о бедах, нападающих на ны, целомудрие бо то есть.
л. 155. Слово 80. Како достоить родителя чьстити. Нач. Всяка убо заповедь Господня чиста и прозрачна есть, якоже солнце просвещающи умнеи очи.
л. 156 об. Слово 81. О блуднемь сыну. Нач. Присно убо Божие человеколюбие проповедати длъжни есмы.
л. 161. Слово 82. О посте, и о среде и о пятце. Нач. Братие, ныне приспе время добраго исповеданиа и поспеха иже к Богу.
л. 162 об. Слово 83. О вере и о казнех Божиях. Нач. Братиа, тяготу греховную оттрясуще от себе, въспрянем, яко от сна тяжка, от беззаконий и соблазн наших.
л. 165. Слово 84. К людем о вере и благоверии. Нач. Да не мозете мнети к нам се точию беседуим, се бо слово и к вам есть.
л. 167. Слово 85. Поучение яже о ястребех, и о псех, и о коних. Нач. Се ведуще не просто се избираем, но и попытавше разумеим, не бо без ума есть писано.
л. 169 об. Слово 86. О тръпении и о благопохвалении, и да не тако зело плачемся о умерших. Нач. Принеси днесь си прежде древниих дний спешнее слово учениа, възлезем убо в слово учениа.
л. 176 об. Слово 87. Яко лепо есть нам всякаго человека миловати. Нач. Се слышасте, молю вы, послушаем святых, всяк бо верен свят есть.
л. 178. Слово 88. Не алкати, но даяти нищим. Нач. То дее(ши)ли Бог немощнаа есть нам повелел, но от сего мира все ся развращаеть и все ся губить.
л. 180. Слово 89. О вдовах и о нищих, и како в монастырех живуть. Нач. Иже бо сътворить, рече, единому от хуждьших сих, то Мне сътворить.
л. 182 об. Слово 90. Поучение от Филиписийскыя епистолиа, в нейже кажеть умръшим ползу сущу. Нач. Якоже бо и грешнии, аще умирають, плакатися есть лепо. В конце помещены два отрывка Златоустаго, написанные в сплошную строку: О ползе души и О иже в церкви без страха стоящих.
л. 188. Иже вь святых отца нашего Георгиа, архиеп. Никомидийскаго, в еже стояху при кресте Исусове мати Его и сестра матере Его, и в боготелесное погребение Господа и Бога и Спаса нашего Ис. Христа. Нач. К высочейшой нам въстекая слово горе бывшая трубы шум к себе въся съзываеть тварь.
л. 201. Слово Деяниа Святыя Троиця; чтение на св. Пасху. Нач. В имя Святей Троици начатокь деяниа Спаса нашего Ис. Христа, яже обрете Феодосий великий царь в Иерусалиме. Никодимово Евангелие. Внизу л. 60, под словом 60, киноварью: Грешный Ефрем отселе начях святую книгу. Внизу первых листов другою рукою: Сиа божествнаа книга монастыря Святыя Троица, (да никто никакоже) покусится отделити ея от монастыря (того)