Примечания: Устав, в четверть, начальная тетрадь утратилась. Начинается отрывком слова свт. Симеона Богослова:Подобаеть имя Божие, и о семь дыхати на всяко время, во всякомь месте же и вещи, и припадати Ему от всей души.
л. 2 об. Слово преподобна богоноснаго отца нашего Макария егуптинина. Нач. Егда преклониши колене свои на молитву и хощеши послати ум твой к Богу, обретаешися в отечьстви твоемь.
л. 4 об. Без надписи. Нач. Добро есть пост и бденье страничьство, н сияюще житье суть блага, обаче чин крестьяном внутрь сих есть. Отрывок из слова тогоже Макария, сравн. № 704 л. 436.
л. 6 об. Тоже. Нач. Слово царствия преподаное от проповедник истине, чадом царствия проповедите и глаголите.
л. 7. Тоже. Нач. Въпрошен бысть авва Макарий Великий: ты отче, в коем прясле еси, рци нам?
л. 8 об. Тоже. Нач. Глагола же авва Марко: заповедь нам вземъшем от Господа, ни о чем же пещися, но всяцем храненьем блюсти сердце свое.
л. 9. Тоже. Нач. Възищем ибо небесный огнь Духа вселитися в сердца ваша грядущая и жгый и опаляя неоскудно душе наше к горней любви. Из творений В. Макария.
л. 10. Тогоже св. Макария Слово. Нач. Глаголеть Господь в Еуангельи, что узок и прискорбен есть путь, ведущий в живот и мали суть ходящеи по нем.
л. 13. Слова изъбранна от св. Исака отца нашего Сурянина родом ошелника и молчальника. Нач. Страх Божий есть начало добродетели.
л. 92. Иже в святых отца нашего Афанасья Великаго, патр. александрьскаго, Слово оглавлено к заповедем Божиям всем отвергшимъся мира и хотящим спастися. Нач. Възлюблении, попцемся о спасеньи нашем, яко время скращено есть прочее.
л. 100 об. Иже в святых отца нашего Исихия Словеса душеполезная хотящим внимати. Нач. Великий законоположник Мусий, паче же Дух Святый, показая нескверное и чистое вънимание великия вышетворныя сия добродетели.
л. 110 об. Иже в святых отца нашего Великаго Антонья Слово душеполезно хотящим внимати. Нач. При велицем же цари Костянтине бысть Велики Антоний, в мнозех же добродетелех сияя, пребываше в пустыни.
л. 121. Поученье св. Ефрема Сурина к иноким. См. № 7 слово 50.
л. 132. Иже в святых отца нашего Филимона слово душеполезно хотящим внимати. Нач. Глаголаху (о) отци Филимоне ошелнице, яко вселися в некую пещеру.
л. 144. Св. Семеона Новаго Богослова о молитве Слова душеполезна. Нач. Въход обрете дьявол с бесы, отнележе от рая от Бога отгнана.
л. 148 об. Тогожде о молитве. Нач. Трие суть внимания молитвы образ. Четыре отдела.
л. 158. О томь, како подобаеть седети в безмолвии. Нач. Овогда убо на столе множее труда дел, овогда же и на постеле малейше даже до времене не за ослабу. Две главы(1-я и 3-я) Григория Синаита, скончавшагося в 1342 году. См. № 186 л. 119. Потом въпрос с ответом: Откуду познаваеть человек, яко вселися Христос в онь?
л. 160. Повести св. Отець. Нач. Рече авва Антоний: якоже рыбы, закосневающе на суши, умирають; такоже мниси, коснящеся кроме келия и с простою чадью живуще, к безмолъвней крепости ослабеють.
л. 210. Слово с вятаго Лариона, митрополита киевьского (избр. 1051 г.). Нач. Потщимся, братие и сестры, к вечней жизни светлей, яже нам Господь, по своей милости, туне даеть. Издано в Приб. к Твор. св. Отцев 1844 г., стр. 293–296, но не по сему списку.
л. 212 об. Мес. августа в 15 день, Слово на Успленье (siс) святей Богородици Ивана, архиеп. селуньскаго, правоверна свята мужа, слово исписано о преставленьи пресв., преч. Владычица нашая Богородица Приснодевыя Марья. Нач. Егда приде время изити от теле пресв. Богородици, приде к ней великый ангел и рече ей.
л. 231. Слово св. ап. и ев. Ивана Богослова на Успение святей Богородици, пресв., преч. Владычица нашеа Богородица Приснодевы Мариа. Нач. Святей преславней Богородици Приснодевеи Марьи, по обычаю, на св. гроб Господа нашего Ис. Христа кадити ходящи. Заглавие приписано скорописью в ХVІІ веке.
На верхней доске в ХVII веке написано: Сия книга Лапсаик, и на Успение слово тутоже