Ф.113 №558. Сборник. [Уточненное загл. по Доп. описи:] Сборник полемических сочинений против латинян и ересей

  • Рубрика: Иосифо-Волоколамский монастырь. Писания Святых Отцев и прочие книги духовного содержания
  • Дата: XVI в.
  • Кол-во листов: 434 л. (I+ 432 л. + л. 405а)
  • Примечания: Рукопись составная. В четвертку. Полуустав.
    Содерж.: Л. 1: Известие, когда отлучишася от Грек и святыа Божиа церкве (Латины) и како изобретоша себе ереси, еже опресночная служити и хула яже на Духа Святаго.Нач.: В лета благочестивых царий Константина и Ирины матери его, преставшю злочьстивому иконоборьству. Л. 15: Честнейшаго Хартофилака и Протосигелла Никиты Никейскыа церкве, о бесквасной службе их и о Латынох. Нач.: Бесквасныя службы, сиречь опресночныя, не приемлем. Л. 26: Иже во св. отца нашего Никона о том же. Нач.: Иже убо опресноком служат Божественую службу Христову, яве яко иудействуют. Л. 29: Повесть Никифора Калиста о вечерех Христовех. Нач.: Вечеря Господа нашего Ис. Христа едина бысть в дому Симона прокаженаго. Л. 30: Слово о Немецьком прелщении, како научи их гугнивый Петр ереси. Нач.: Егда прелесть бысть от Симона волхва в Риме, и вероваше вси Римляне в онь при Нероне цари. Л. 32 об: Изложение вкратце св. Никона о роде Фряжстем, и тех падениих потонку имаши изобрести. Нач.: С род Фряжкый в божественых писаниих Германи глаголются. Л. 43 об: О еже не впасти в ересь Варлаама и Акиндина Кир Давида мниха Философа изложение. [См. ф. 113 № 150(513), л. 373]. Л. 56: Того же сказание како Варлам изобрете и состави свою ересь. [Там же, л. 377]. Л. 56 об: Свидетельства от святых, яко божество глаголеться обьсиавый свет на Фаворе ученикы на Божественое Господне Преображение. Л. 57: Исповедание, писано папы Римьскаго, како и что веруют и дрьжат непреложно, то самый папа и фременурии и прочии вси. Нач.: Сие же исповедание принесоша ответьници папины нарицаемии Ефременурии. Л. 59: Отвещание св. вселеньскаго патриарха Кира Ермана и свяшеннаго събора его, – в нескольких вопросах и ответах и на основании писаний отеческих. Л. 74: Германа патриарха к жестоковым Латином молебно и любезно поучение. [См. ф. 113 № 150(513), л. 351]. Л. 79 об: Анастасиа блаженнаго патриарха града великыя Антиохиа и Кирила Александрейскаго изложение въкратце о вере по впрошению. [Там же, л. 356]. Л. 82 об: Исповедание въкратце, как и коего ради дела отлучишася ото нас Латыни и извержени быша от первенства своего и от книг поменных, идеже пишутся православнии патриарси, в лето 6286. [Там же, л. 358]. Л. 87 об: Св. Максима изложение о вере вкратце въпрашати и отвещевати всякому христианину православну. [Там же, л. 370]. Л. 89 об: Того же о двою свершеною естеству Господа нашего Исуса Христа. [Там же, л. 372]. Л. 91 об: Никиты, мниха и прозвитера обители Студийскыя, порекьломже Стифата, к Латином о опресноцех. Нач.: Аще есть в тобе разум, есть премудрость, отвещай ближнему. Л. 109: О Фрузех и о прочих Латинех. Нач.: Папа римъскый, и елико же западныя страны христьяне. Л. 114: Сказание въкратце о ересех Латиньскых. Нач.: Опреснок бо творят, яко же Иудеи. Л. 124 об: Зачало с Богом, книзи сея, в ней же о Троици и о вере и прочих многых. Нач.: Прежде всех и со всеми и ради всех подобает истинному христианину ведати, что есть Бог. Л. 125 об: Св. отца нашего Кирила Александрьскаго въпроси и ответи о Святей Троици. Нач.: Въпрос: колико естеств исповедуеши? Ответ: едино сиречь Божество. Л. 127 об: Изложение вкратце о православной вере Иоанна Философа к некоему просившу у него. Нач.: Понеже ми еси просил слово собранно и известно о благочестивей нашей вере. Л. 137: Въпроси и ответи о вере кристианьстей, како подобает веровати христьянину, каковым словом хощет быти христианин. Нач.: Верую о святей Троици, едино естество и Божество. Л. 155 об: Андрея Критьскаго, о чьсти и поклонении святых икон. Л. 157: Иоанна Златоустаго, слово о воплощенним смотрении. Нач.: Иже бо о Троици по вмещению яже паче и вчинихом яко навыкъше наказании. Л. 161: Слово св. Григориа Богослова. Нач.: Бога же еда реку, единем светом облистается и треми. Л. 167: Петра Александрьскаго, о опресноцех. Нач.: Иже причащатися опреснок ветьхия жрътвы причащение. Л. 167 об: Сказание о двенадцати апостолу и о Латинех и о пресноцех. [См. ф. 113 № 153(516), л. 297]. Л. 227: Поучение о седми сбор на Латыну. Нач.: Не бохма убо реку христьани вас Божиею благодатью значала знаемь. Л. 238: От Петра Антиохийскаго патриарха, Римъскому о опресноцех. Нач.: Написа же ми се святыни твоа. Л. 250: Ко архиепископу Римьскому от Иоанна митрополита Русскаго, о опресноцех. Нач.: Възлюбих о Господе любовь твою, о человече Божий. Л. 260 об: Никиты, мниха монастыря Студийскаго презвитера, пореклом Стефата, к Латинам о опресноцех. [См. выше л. 91]. Л. 266–284: Повторение того же, что было выше, л. 1–34. Л. 284 об: Св. апостол, св. отец и неизвестнаго писателя поучения, с приложением в конце правил апостольскаго и отеческаго. Л. 305: Иже в святых отца нашего Иоанна Златоустаго слово о воплощении Господни, о пришествии его на общее въстание. Нач.: Помянух Бога и возвеселихся, великодарный послушьствует Давид. Л. 321–405: Палея толковая [без начала]. Л. 406–416: Несколько правил соборных и одно Василия великаго [писаны в 16-ю долю листа]. Л. 417: Повеление царьское, писано зде и дано священной и святой съборной и апостольской церкви блаженъным Констянтином, иже в царех, прьвому христианину бывшу. Нач.: В имя святыя и неразделимыя Троица Отца являя и Сына и Св. Духа. Л. 417–432: «Константинов дар» – подложная грамота имп. Константина папе Сильвестру