Рубрика: Иосифо-Волоколамский монастырь. Писания Святых Отцев и прочие книги духовного содержания
Дата: Кон. XV – нач. XVI в.
Кол-во листов: 408 л. (I-III + 405 л.)
Примечания: Б. зн.: л. 125 – Picard II, № 163 – 1487, 1488, 1493 гг.; л. 230-231 – Брике № 3446 – 1489 г.; вар. 1488-1492 гг.; л. 362, 369 – Брике № 1744 – 1482 г., вар. 1481-1509 гг., № 1745 – 1494-1495 гг., вар. 1490-1494 гг.; и др. знаки). Иная датировка по Осн. описи (иером. Иосифа): XVI в. В четвертку. Полуустав. Л. 227-278: рукоп. вставная и полуустава особаго.
Содерж.: Л. 1: Иже в святых отца нашего Иоанна, архиепископа Констянтинаграда, Златоустаго, слово во вторник сырный о покаании. [См. ф. 113 № 149(512), л. 203 и др.]. Л. 7: Никиты инока и презвитера обители Студийскыя, Стифата (вопросы и ответы). [См. ф. 113 № 129(474), л. 232]. Л. 8: Того же главы деятелны. [Там же, л. 234]. Л. 62 об.: Главы божественаго и духовнаго закона (числом 18). [Там же, л. 313]. Л. 64 об.: Исихиа презвитера к Феодулу словеса полезна о трезвении и добродетели главизны, и начало просвещениа души, и истинною изложение глаголемая отвещателная и молитвенныя главы (две сотницы). [Там же, л. 317]. Л. 102: Сказание малое Григория инока Синаита о безъмолвии, в главизнах пятьнадесятих, о образех молитвы. [См. ф. 113 № 116(438), л. 87]. Л. 115: Того же Григориа Синаита ведение известно о безмолвии и молитве, еще же и о знамениих благодатьных и прелестных, и кое различие теплоты действа и яко кроме наставника удобь съвсходит прелесть, глав 12. [Там же, л. 82]. Л. 124 об.: Того же св. Григория Синаита о безмолвии, о еже како подобает сидети в безмолвии (глав 7). [Там же, л. 74]. Л. 137 об.: Нрави Божияго промысла и глава о самовластии нашем. [Там же, л. 103]. Л. 138 об.: Того же о безмолвии. Нач.: Первое убо должен есть безмолвьствуяй яко основание имети пять добродетелей. Л. 141: Того же главизны о сънных искушениих. Л. 142: Григориа Синаита с краегранесием главы зело полезны (числом 140). [См. ф.113 № 116(438), л. 41]. Л. 188 об.: Тогожде, о еже яко несть наша брань к крови и плоти, и что есть брань, и кто воин и всеоружьство Божие. Нач.: Станище есть добродетелем растоание, позорище же аггелом и бесом събрание. Л. 189 об.: Германа, патриарха Коньстянтинаграда, стиси добрейши к вине слъзней. [См. ф.113 № 134(489), л. 449 и др.]. Л. 192: Преподобнаго Марка о духовнем законе (гл. 70). [См. ф. 113 № 136(491), л. 430]. Л. 196: Преподобнаго Исаия главизны полезны (числом 21). [Там же, л. 434]. Л. 199: Краткие отрывки из писаний отеческих. Л. 210: Вопроси и ответы св. и преподобных отец наших о молитве, и о трезвении ума, како подобает млъчалнику седети в келии. Л. 227: Месяца септевриа 10, мучение св. жен Минодоры, Митродоры и Нимфодоры. Нач.: Ниже женам, ниже отроковицам мучения затворися подвиг. Л. 236: Мес. Ноября 7, мучение св. великомученика Иерона и еже с ним святых в Мелетии пострадавших. Нач.: Иерона добляго отечьство убо вторая Каппадоком. Л. 243: В неделю православную св. Григория Двоесловца, епископа, епистолия к Леону царю о честных иконах. Нач.: Грамоты вашего богохранимаго царства и о Христе братии прияхом от Августалия Спефарока. Л. 251: В ту же неделю, св. Григория, папы Римскаго, епистолия к Леону царю о честных иконах. Нач.: Грамоты вашего царства о Христе братии прияхом от Руфина. Л. 259: Мес. марта 9, иже в святых отца нашего блаженнаго Ефрема похвала св. великомучеником четыредесятим. [См. ф. 113 № 132(487), л. 77]. Л. 279: Преподобнаго отца нашего Филимона ошельника слово зело полезно. Л. 292: Иже в святых преподобнаго отца нашего Макариа великаго слово зело полезно. [См. ф. 113 № 127(471), л. 174]. Л. 296: Того же св. Макариа слово о съврьшенней и истинней молитве. [Там же, л. 179]. Л. 300: Того же св. Макариа великаго (два отрывка). [Там же, л. 184]. Л. 302: Того же, како подобает иноку. [Там же, л. 188]. Л. 307: Отца нашего Нила о безстрастии души и тела. [Там же, л. 194]. Л. 310 об.: Поучение великаго Макария. Нач.: К недоумевающимся рече, что яко бывает ми некий день, и ненависть имам на брата. – Здесь и другия выписки из его же творений. Л. 346: Преподобнаго отца нашего Марка съвещание умно к своей души. [См. ф. 113 № 134(489), л. 428]. Л. 351 об.: Германа патриарха к жестоковыйныим Латыном, молебно и любезно поучение. Нач.: Познавше убо, возлюблении, истинное православие, еже есть живот и просвещение. Л. 356: Анастасия блаженнаго патриарха града великыя Антиохия, и Кирила Александръскаго изложение въкратце о вере по вопрошениу. Нач.: Въпрос: коея веры еси? Ответ: христианин есмь. Л. 358: Споведание въкратце, како и коего ради дела отлучишася от нас Латыни и извръжени быша от пръвенства своего, и от книг поменных, идеже пишуться православнии патриарси, в лето 6286 (778). Нач.: Беше на седмом съборе Адриан, папа Римскый, и потом Лео, также Стефан. Л. 362: Исповедание писано папы Римьскаго, како и что веруют и дръжат непреложено то самый папа и Фременурий и прочии все. Л. 362 об.: Отвещание св. и вселеньскаго патриарха кир Германа и священнаго събору его к посланным от папы Римьскаго Фременурем и прочим иже с ними Латином. Л. 370: Св. Максима изложение о вере въкратце вопрошати и отвещавати всекому христианину православну. Нач.: Въпрос: колико естьств исповедуеши о святей и единосущней и неразделимей Троици? Л. 372: Тогожде о двою съвръшеною естеству Господа нашего Ис. Христа. Нач.: Слово Отчее ибо Сам Господь наш Ис. Христос един от Св. Троица. Л. 373: О еже не впасти в ересь Варлаама и Акиндина кир Давида мниха и философа учение. Нач.: Иже на Фаворе восиявый на божественное Господне преображение свет. Л. 377 об.: Того же сказание, како Варлам изобрете и состави свою ересь. Нач.: Варлаам он елиньским прилежа велением. Л. 382 об.: Свидетельство от святых, яко божество глагольться объсиявый свет на Фаворе ученики на божественное Господне преображение. Л. 383 об.: Стязание бывшее въкратце в Иерусалиме, при Софронии архиепископе, о вере христианьстей и законе еврейском, съшедшуся събору христьяньскому и еврейскому. [См. ф. 113 № 135(490), л. 159]. Л. 398: Повесть полезна от старчества о некоем старци седевшем в пустыни 40 лет, и моли Бога, кому подобен есть. [См. ф. 113 № 136(491), л. 137]. Л. 402: Слово проявлениа крещениа Рускиа земля св. апостола Андреа, како приходил в Русь, и благословил место и крест поставил, идеже и ныне град Киев